חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה הם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

המדינה מתקצבת עבורנו דברים מסוימים, אך לא כל מה שאנחנו מקבלים מהמדינה בחינם הוא באמת בחינם. לימודים אקדמאיים, שנחשבים לזולים בישראל, מסובסדים מכספי המיסים שלנו. חלק משמעותי מתקציב המדינה מבוסס למעשה על המיסים של האזרחים השונים.

אותם מיסים מושקעים במקומות שונים, כמו בתוכניות ממשלתיות, משרדי ממשלה או שירותים כאלו ואחרים. לא כל האזרחים משלמים מיסים. למעשה, יש כאלו שמקבלים פטור מלא ממס הכנסה. אלו התנאים לקבלת הפטור.

 

קבלת פטור ממיסוי מטעם המדינה

אנחנו רגילים לשלם מס למדינה כדרך קבע. בין אם מדובר על העבודה שלנו בתור שכירים ובין אם מדובר על הגשת דוח שנתי למס הכנסה בתור עצמאים, תשלום מיסים הוא בהחלט דבר שנראה הגיוני עבור הרוב המוחלט של האזרחים. למרות זאת, ישנם מצבים שונים, המוכרים על ידי המדינה, בהם אזרח לא נדרש לשלם מס. מקרים כאלו עשויים לזכות בקבלת פטור ממס הכנסה.

מדינה

תנאים לפטור ממס הכנסה

פטור מלא ממס הכנסה הוא דבר שאזרחים רבים היו רוצים להיות זכאים לו, אך רק כמות מצומצמת של אזרחים יכולה לקבל את הפטור הזה. תנאי הזכאות העיקרי והמרכזי, הוא הימצאות של לקות מסוימת, כתוצאה מפציעה, תאונת דרכים, תאונת עבודה או מחלה, בין היתר, שגורמת לנכות. גובה אחוז הנכות שייקבע עבור הלקות צריך לעמוד על לא פחות מ-90% כדי להקנות זכאות לפטור.

 

מצבים מיוחדים

ישנם מצבים מיוחדים, בהם לאדם יש לקות שנקבעו לה פחות מ-90% נכות, אך הוא עדיין זכאי לפטור ממס הכנסה. המקרים הללו נפוצים בעיקר כאשר לאדם מסוים יש מספר לקויות שמהן הוא סובל.

 

מה קובע החוק עבור מצבים אלו?

החוק קובע שאם לאזרח יש מספר לקויות, הוא יכול בכל זאת לקבל פטור ממס הכנסה. הגובה של סך אחוזי הנכות שנקבעו לאותו אדם, כתוצאה מהלקויות השונות שלו, צריך לעמוד על 90% ומעלה, כאשר על לקות אחת צריכים להיקבע לפחות 40% נכות.

 

אחוזי נכות נמוכים יותר

ישנם מצבים בהם אזרח שמעוניין בקבלת פטור ממס הכנסה לא יכול לקבל את הפטור, מכיוון שאחוזי הנכות שנקבעו לו נמוכים יותר ממה שהחוק מחייב. במקרים הללו קיימות הטבות אחרות, אך לא ניתן יהיה לקבל פטור ממס הכנסה, גם אם אחוזי הנכות קרובים לרף המינימלי.

 

גוף אחד שמוסמך לקבוע אחוזי נכות

חשוב להכיר את הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי הוא הגוף היחידי שמוסמך לקבוע אחוזי נכות במקרים הללו, כאשר הוא עושה זאת באמצעות וועדות רפואיות אותן הוא מפעיל.

 

הגשת ערעור

ישנם לא מעט מצבים בהם אדם הסובל מלקות אחת או ממספר לקויות, מקבל אחוזי נכות שלא גבוהים מספיק בשביל להקנות לו זכאות לפטור. ניתן להגיש במצבים הללו ערעור על החלטת הוועדה הרפואית.

תנאים

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
עורך דין צבאי
קבילת מפקדים בצה"ל עם עורך דין צבאי מקצועי

השירות הצבאי בצה"ל יכול להיות חוויה משמעותית שתלך איתנו לכל החיים, אך לעיתים הוא עלול להיות חוויה קשה. כחיילים אנו עלולים להיתקל באדישות ובאטימות המערכת ולהרגיש חסרי אונים. לצורך התמודדות עם מקרים כאלה הוקמה נציבות קבילות החיילים – מערכת שמטרתה

הידרופוני
איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית?

מעוניינים לדעת איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית? שמעתם כבר על השיטה החדשנית וכעת אתם רוצים לדעת איך זה עובד והם זה יכול להיות רלוונטי עבורכם ועבור הבית שלכם? חלמתם תמיד לראות הרבה ירוק בעיניים במרפסת או אפילו בסלון? נהדר! אתם

איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך
איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך?

חברות קידום אתרים הם מונח שלמעשה שייך לעולם המקצועות שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, הרי איש לא חשב ללכת להיות מקדם אתרים לפני שלושים שנה, אז מה בעצם חשוב לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך, מה הם הפרמטרים שיעזרו לך להחליט איך

שיווק
מהם שלבי המשפך השיווקי

כדי להצליח היום בכל תחום עסקי ולהגיע ביעילות לקהל היעד, בעלי עסקים חייבים להכיר את העולם המורכב של השיווק. אחת השיטות והמסגרת הפופולריות היום, שעוזרת לקדם ולרכז את תהליך השיווק היא המשפך השיווקי. המשפך השיווקי מורכב ממספר שלבים אותם עוברים