חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם אופטיון הינו טיפול אידאלי לגליובלסטומה

מכשיר אופטיון משמש לטיפול בגידולי גליובלסטומה במוח באופן לא פולשני. המכשיר למעשה משבש את השדות החשמליים של התאים ומונע את תהליך ההתפצלות של התאים הסרטניים ובכך עוצר את המשך ההתפשטות של הגידולים הממאירים במוח. במאמר זה נסביר את אופן הפעולה של המכשיר, כיצד הוא נלחם בגידולים הסרטניים, למי מוצע הטיפול, כמו גם האופן שבו האופטיון משולב עם טיפולים מקבילים ונוספים.

 

טיפול בסרטן באופן כללי

הטיפולים במחלת הסרטן נועדו, במידת האפשר, לרפא את החולה או לשלוט על התפתחות המחלה. הטיפולים נועדו גם להקל על תסמיני המחלה ולסייע בשיפור איכות החיים של המטופל. הטיפולים בסרטן כוללים, ניתוח הסרה כירורגי, טיפול כימי באמצעות תרופות כימותרפיות, טיפול בקרינה, טיפול אימונולוגי, טיפול ביולוגי, טיפול הורמונאלי, כמו גם טיפול בתופעות לוואי.

 

טיפול בגידולי גליובלסטומה במוח

קיימים סוגים שונים של סרטן המוח, כאשר גליובלסטומה נחשב לנפוץ ולאלים מבניהם. הטיפול בגליובלסטומה שונה בין גליובלסטומה ראשונית לבין גליובלסטומה חוזרת. ניתוח כירורגי אינו תמיד אפשרי והדבר תלוי במועד האבחון הראשוני וקצב התפשטות הגידול במוח.  הניתוח משמש לכרות באופן פיזי מסת גידול גדולה ככל שניתן, כמו גם לשם נטילת דגימה לצרכים אבחנתיים.

 

טיפולי רדיותרפיה וכימותרפיה

טיפול קרינה לגליובלסטומה מתבצע בדרך כלל לאחר ניתוח כריתה. בטיפול מועברים קרני אנרגיה בעוצמה גבוהה לאזור גידולי הגליובלסטומה במוח, על מנת לסייע להרוג את התאים הסרטניים שלא הוסרו בניתוח. טיפולי קרינה לרוב מבוצעים לאורך מספר שבועות. הטיפול בתרופות כימותרפיות ניתן גם כן לאחר הכריתה ויחד עם הטיפול ברדיותרפיה.

 

שילוב טיפולים סטנדרטי

גידולי גליובלסטומה מתאפיינים במבנה דמוי כוכב ובסיעוף שהופך את המאבק בסרטן זה לקשה במיוחד. קשה להסיר בהליך הכירורגי את כל התאים הסרטניים וגם עם טיפולי הקרינה והכימותרפיה, סיכויי ההחלמה של החולים נמוכים מאוד. בדיוק מסיבה זו טיפול בשדות חשמליים במכשיר האופטיון מהווה פריצת דרך מהפכנית שמספקת תקווה ועתיד לחולים רבים.

 

אופטיון וטיפול בשדות חשמליים

אופטיון פותח לטיפול בגידולים סרטניים במוח. המכשיר מייצר שדות חשמליים מתחלפים, בתדרים המותאמים ובעוצמות נמוכות באופן שמשבש את תהליך השכפול המהיר של התאים הסרטניים במוח. הטיפול צריך להיות רציף ומתמשך על מנת לבלום את תהליך החלוקה והשכפול של התאים הסרטניים. תאים סרטניים שלא מצליחים להתחלק מבצעים מעין השמדה עצמית.

הטיפול במכשיר אופטיון למטופלים עם אבחנה חדשה של גליובלסטומה מתחיל בדרך כלל כחודש לאחר סיום הטיפול המשולב של קרינה עם כימותרפיה. הטיפול באופטיון ניתן לרוב יחד עם טיפול אחזקה של כימותרפיה תרופתית של טמוזולומיד.

 

טיפול אידיאלי למתאימים

לסיכום הנושא, אופטיון הינו טיפול אידיאלי לגידולי גליובלסטומה שאובחנה לאחרונה, לרוב לאחר הסרה וקרינה ובשילוב עם כימותרפיית טמוזולומיד. הטיפול אינו משפיע על התפקוד התקין של המוח או על הפעילות הלבבית ומדובר בטיפול לא פולשני המועבר באופן ממוקד לתאים הסרטניים. אופטיון הוכח כטיפול התורם להארכת תוחלת החיים של חולים רבים.

דופק לב

 

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
ייעוץ בתוכנית פרישה
לקראת הפרישה לפנסיה – זה המידע הנחוץ

נהוג לומר שהחיים האמיתיים מתחילים ביום הפרישה לפנסיה. שכן, זו תקופה שמאפשרת להגשים חלומות, למצוא מחדש תחביבים אבודים וליהנות מכל רגע, מבלי לחוות סטרס מיותר שעולה לא פעם בדרך או בעת ההגעה למקום העבודה. מדריך זה ירכז בפניכם את כל

תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב