חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם תכנית ליסינג מתאימה לחברות ?

אז מה זה בעצם ליסינג, במה הוא שונה מקניית רכב בצורה רגילה, מה ההבדל בין צורת הליסינג השונות והאם זה מתאים בכלל לחברות כל זה במאמר הבא …

אז מה זה בכלל ליסינג?

מדובר למעשה בשיטת מימון אשר מאפשרת לקונה הרכב לשלם עבור הרכב בתשלום חודשי אשר נקבע מראש ממש כמו סוג של הלוואה לטווח ארוך רק שבסופו אתם יכולים לשלם את ההפרש ולהשאיר את הרכב אצלכם או להחליף לרכב אחר. שירותי ליסינג בעצם חוסכים לכם את הצורך לגייס סכום כסף גדול על מנת לבצע את רכישת הרכב. ברוב המקרים הרכב אשר בשפה המקצועית מוחכר נשאר רשום על שם חברת הליסינג ולא על שם הרוכש ותקופת ההשכרה "חכירה" משתנה בעצם מעסקה לעסקה כאשר לרוב מדובר לתקופה של בין שנתיים לשלוש שנים. בסיום תקופת החכירה ישנם מספר אפשרויות העומדות בפני השוכר :

  1. לרכוש את הרכב זאת כמובן שהושלמה סכום ההלוואה בתוספת להפרש שנשאר עבור הרכב.
  2. להחזיר את הרכב בחזרה לחברת הליסינג וסיום ההתקשרות מול החברה.
  3. להמשיך את ההתקשרות מול חברת הליסינג ולהמשיך לרכב הבא באותה צורה שבה ביצעתם את העסקה הראשונה.

בקניית רכב בעסקת ליסינג יש חלוקה לשני מסלולים האחת ליסינג מימוני והשנייה ליסינג תפעולי.

ליסינג לחברות

ליסינג מימוני

מסלול זה מאפשר לקונה לקבל הלוואת חוץ בנקאית למימון הרכב. הרוכש נדרש למעשה לשלם לחברת הליסינג מקדמה הנעה בשיעור של 15% ל-30% מערך הרכב בתוספת לתשלום החודשי הקבוע שנקבע בעת העסקה. בסיום התקופה רשאי החוכר לבחור בין 3 אפשרויות:

  1. לרכוש את הרכב על ידי השלמת סכום עלות הרכב.
  2. לבצע קניית רכב חדש ע"י המשך עסקת הליסינג הקיימת.
  3. החזרת הרכב לחברה וסיום ההתקשרות מולה.

הליסינג המימוני מתאים בעיקר לחברות עסקיות וגופים אשר יש להם צורך בכמות רכבים גדולה לצוות העובדים ואשר מעוניינים במימון חוץ בנקאי מאשר לנצל את מסגרת האשראי של החברה. לקבלת מידע נוסף על ליסינג מימוני פרטי לחץ כאן.

ליסינג תפעולי

הליסינג התפעולי למעשה הוא פתרון נהדר לכלל האנשים ולא רק לחברות כפי שנהוג לחשוב. אנשים לעיתים אינם מסוגלים לממן את רכישת הרכב החדש עקב הגבלה באמצעים כלכליים כך שהפתרון הזה הוא מעולה עבורם. בדרך זו אנשים יכולים לקנות הרכב בהתאם לתקציב שעומד בפניהם ע"י פריסת תשלומים נוחה ובמימון חיצוני.

היתרונות בשיטת הליסינג

חברות הליסינג ובמיוחד Cmotors הגדילו ראש והביאו לשוק הרכבים מגוון פתרונות ושירותים שונים. הם הצליחו להתאים לכל אחד בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם מדובר בחברה בכך שהם מצליחים להתאים את השיטה המתאימה ביותר לכל אחד מהצדדים. עקב כוח הקנייה העצום שעומד בפני חברות הליסינג השונות למול יבואי הרכב הצליחו חברות הליסינג להשיג מחירים מעולים אל מול היבואנים כך שהיום חברות הליסינג הפכו להיות סוכנות רכבים בפני עצמם אשר עוזרות בקבלת מימון אשראי חוץ בנקאי לכל דורש. אחת הדרכים הפופולאריות בין חברות הרכב היא הליסינג התפעולי בו הלקוח שוכר בעצם את הרכב למשך תקופה מסוימת וכך הוא מוזיל למעשה את העלויות באלפי שקלים.

בעוד שהלקוח אשר חוכר את הרכב דואג לשלם תשלום חודשי אטרקטיבי וקבוע בכל חודש לחברת הליסינג הרכב נשאר ברשותו והוא נהנה מהרכב ומהתנאים שכלולים בעסקה. חברות הליסינג דואגות לכל מה שקשור בתחזוקת הרכב וביצוע הטיפולים ועל החוכר נשאר רק לשלם עבור הביטוח והדלק. כך שהוא נהנה מתנאים ונוחות מעולים ללא כל טרחה מצדו.

יש לציין ששיטה זו מתאימה בעיקר לחברות אשר דורשות המון רכבים באופן יום יומי אך עם זאת גם לקוחות פרטיים נהנים מפתרון זה.

ישנם מקרים בהתאם לחוזה ההתקשרות בין החוכר לחברת הליסינג בהם על הלקוח האחריות לדאוג לכל הקשור על טיפול ותחזוקת הרכב וישנם מקרים בהם תתבצע חלוקה בנושא האחריות בין שני הצדדים. כאשר ניגשים לבחור איזו שיטה מתאימה יותר חשוב לבחון כי אתם בוחרים באפשרות הליסינג המתאימה ביותר עבורכם מבחינת ההרגלים והעדפות הנוחים לכם. האם תהיו מעוניינים להשאיר את הרכב אצלכם בסיום תקופת ההתקשרות או שתעדיפו לעבור לרכב הבא או לסיים את ההתקשרות ולהחזיר את רכב.

האם העסקה כדאית ?

לרוב חברות הליסינג יש מלאי מצומצם של דגמים אשר הם בוחרים מבין היבואנים השונים, כמובן ניתן למצוא רכבי יוקרה ופרימיום תמיד בין הרכבים המוצעים אך לרוב מדובר ברכבים שאנחנו נתקלים סביבנו בכבישים במהלך היום. במידה והחלטתם על סוג רכב מסוים ככל הנראה שתגלו שלאתר את הרכב המדויק שאתם רוצים יהפוך להיות משימה מורכבת. אתם תמצאו את עצמכם חולפים בין חברת ליסינג לאחרת עד שתמצאו את סוג הרכב שעונה לצרכים שלכם ב 100%. אבל מצד שני אם אתם גמישים ואתם תלויים בתקציב ומתוכננים פיננסית היצע הרכבים שיעמוד לרשותכם ככל הנראה יספק את הסחורה.

בעסקאות מסוג ליסינג תפעולי התשלום החודשי הוא גבוה יותר כיוון שהוא כולל בתוכו המון מרכיבים החל מ-

  1. טסטים ואגרות שונות.
  2. חבילות ביטוחים כגון ביטוח מקיף, צד ג' וכדומה.
  3. טיפולים אשר נדרשים לבצע באופן שוטף אחת לכמה מזמן.

בליסינג מסוג מימוני אין את העלויות האלו דבר אשר מוזיל את העסקה אך מצריך את ההתעסקות של האדם שמחזיק ברכב. ישנם חברות ליסינג אשר דואגות לספק את הביטוח, את נושא האחזקה והטיפולים ואפילו את האבזור של הרכב בכמה מאות שקלים לחודש.

אם אתם מעוניינים בשקט נפשי עדיף יהיה לכם לרכוש חבילה מסוג זה והיא תהיה משתלמת יותר עבורכם, אך לעיתים תמיד ניתן גם לפנות לשוק הפרטי למצוא הצעות שבהחלט יהיו אטרקטיביות וזולות יותר.

לפרטים נוספים: https://saveadate.co.il

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת