חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם הדברים שחובה לעשות כאשר מתכוננים לטיפול שורש?

טיפול שורש הוא אקט רפואי שרופא שיניים מוסמך מבצע, בשעה שיש דלקת או זיהום בשורש של השן. לכל כותרת של שן שאנו רואים, החלק הלבן שמציץ, יש שורש שמחובר לתעלה. שורש זה מזדהם במידה והשיניים מוזנחות, יש חורים עמוקים שלא טופלו וכיוצא בזה. זיהום בשורש השן הופך למסוכן לכן יש להוציא את הרקמות המודלקות ולנקות את האזור. בכדי להוציא את הרקמות יש לחדור אל תוך השורש, ולכן הטיפול מעט מסובך.

 

צילום

חשוב להכיר את המהלך שקודם לטיפול שורש וגם את ההנחיות לאחר טיפול שורש. אם תדעו מאיפה אתם באים ומה מעשכם לאחר הטיפול, תוכלו לשמור על הבריאות של השיניים שלכם בצורה טובה יותר. השלב הראשוני ביותר הוא צילום של השן המודלקת – רופא השיניים מצלם את חלל הפה ובודק האם יש חורים עמוקים שמגיעים אל השורש, ובמידה וי שצורך בטיפול שורש הוא יודיע לכם זאת. כדי לעשות צילום עליכם להגיע לבדיקה שגרתית אצל הרופא, ולא להזניח את השיניים שלכם.

 

משככי כאבים – בהתייעצות עם רופא

משכיי כאבים רלוונטיים במקרים בהם אדם סובל מכאבים כתוצאה מהדלקת או הזיהום שיש בשורש השן. כאבים אלה יכולים להיות בלתי נסבלים ופוגעים בתפקוד היומיומי של אותו אדם, לכן רופאים רבים מאשרים משככי כאבים במצבים אלה, ואפילו אנטיביוטיקה. חשוב לציין כי אתם לא יכולים לקבוע עבור עצמכם אם אתם רשאים ליטול משככי כאבים – עליכם להתייעץ עם רופא.

 

בדיקות נוספות לשן

כיוון שטיפול שורש הוא פולשני ביותר – יש לחצוב בתוך השן כדי להגיע אל השורש ואל תעלת השן, יש לוודא מראש כי העמידות של השן בפני הפלישה הזו היא גבוהה. הרופא יבדוק את התגובה של החניכיים והשן לקור, לעוצמה של המקדחה הקטנה ועוד. אם השן תגיב בצורה תקינה הטיפול ייעשה בצורה רגילה, ובמידה והיא רגישה הרופא יאלץ להחליט אם לעקור אותה, או לבחור בהליך אחר שיתאים לה.

 

מרפאה פרטית או קופת חולים?

השאלה הנפוצה שמגיעה לפני טיפול שורש היא – האם משתלם יותר לעשות את הטיפול בקופת חולים? אין ספק שהמחיר של קופת חולים מאוד מושך – עלות מינימלית לטיפול מורכב, אבל אתם יכולים לסמוך יותר על מרפאה פרטית, אז לשיקולכם. אם יש לכם את הכסף כדי לשלם למרפאה פרטית זה עדיף – וכמו בכל דבר יש יתרונות וחסרונות לשני הצדדים.

 

לסיכום

טיפול שורש הוא הליך רפואי יחסית מורכב שיש להתכונן אליו מראש כדי להגיע מוכנים –  לבצע צילום אצל רופא מקצועי, ליטול משככי כאבים אם כואב לכם, לבחור מרפאה בה תבצעו את הטיפול, לבצע בדיקות עמידות של השן ועוד. לאחר שתעברו על כל השלבים תוכלו לבצע את הטיפול ולרפא את השן שלכם. מאחלים לכם רק בריאות!

טיפול רפואי

 

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת