חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדברת זבובים – הכירו את "זבוב הבית"

זבובים מהווים מטרד ממשי ומעצבן נורא. הם מגיחים בכל פעם שיש אוכל על השולחן, חגים סביב פחי הזבל ונזכרים לזמזם בחוזקה שנייה לפני שאנחנו הולכים לישון.

אם מדובר בזבוב סורר שמגיע אחת לכמה זמן ומחבל בשקט שלנו, מילא. אבל מתי צריך לעלות הילוך בסילוקם?

כשמבחינים שהבית הפך מוקד עליה לרגל לזבובים. אז זה כבר מדרון חלקלק לבעיות תברואתיות ולפגיעה בהיגיינה של הבית.

כדי להתמודד עם הבעיה, צריך לקרוא למדביר מוסמך שיסלק אותם מהשטח.

 

מהו "זבוב הבית"?

זבוב הבית נפוץ בבתים בכל רחבי הארץ. הוא מזערי ביותר וגודלו מסתכם ב5-8 מ"מ, צבעו שחרחר ואמצעי הזיהוי שלו הוא שתי עיניים גדולות במיוחד.

בידיו וברגליו של הזבוב הבית יש סנסורי טעם, המשמשים כסוג של לשון, באמצעותם הוא טועם את המזון. פעמים רבות זבוב הבית מחכך את שתי ידיו זו בזו, דבר שניכר כשהוא בשעת מנוחה. זמן המחייה שלו אורך כ-28 ימים, נתון שמשתנה בהתאם לתנאי הטמפרטורה והלחות במקום בו הוא מצוי.

רביית הזבוב מתרחשת על ידי הטלת ביצים ופקיעתן. מן הביצים יוצאים זחלים, המכונים "רימות", וגודלם מוערך ב2-10 מ"מ.

ההתפתחות שלהם מתרחשת לרוב בתוך צואה, פחי אשפה ובשר רקוב.

 

כיצד מדבירים זבובים?

האתגר שבהדברת זבובים הוא התרבותם המהירה, וכן גם להתאים את ההדברה לסוג הזבוב המדובר. השלב הראשון הוא פיזור של חומרי ההדברה על גבי המשטחים שהם נחים עליהם, כמו קירות או רצפה.

נוסף לאזורים האלו, על המדביר לחפש את מקור הבעיה, כלומר את המקום שבו מתבצעת הדגירה ובו פוקעות ביצים חדשות. את מקור הבעיה מאתרים באמצעות הידע על מה שמושך זבובים, וכן על ידי שינוי טמפרטורה סביבתית, דבר שגורם להם לשנות את אורח החיים ואת קצב ההתרבות שלהם.

דרך נוספת היא הצבת מלכודות לזבובים בוגרים. המלכודת יכולה להיות שקית או מדבקת פרומון, או לחלופין מכשיר קטילה כמו קטלן, אותו מציבים במקום מרכזי והוא קוטל את הזבובים.

 

איך בוחרים את המדביר הטוב ביותר?

כיום ישנן חברות רבות שמתמחות בהדברה. יש מני סוגים של מזיקים ומעופפים שטורדים את שלוותם של בני האדם, כל אחד מהם דורש לרוב סוג אחר של הדברה. כדי לדעת שבחרתם במדביר הטוב ביותר, עליכם לבדוק תחילה שמדובר במדביר בעל הסמכה לטפל בבעיית זבובים. לאחר שהציג בפניכם אישור, בדקו איתו מה השירות שהוא מציע, האם ישנה אחריות על כך ומה המחיר שעליכם לשלם בגין ההדברה.

מומלץ לשוחח עם מספר בעלי מקצוע, כדי לקבל מושג כללי אודות מחירים והשירות הניתן בשוק, ורק אז להחליט עם איזה מדביר אתם יוצאים לדרך. תמיד עדיף ללכת עם חברה מוכרת ובעלת רזומה, דוגמא לכך היא קסם הדברות- https://kesem-hadbarot.co.il.

 

זבוב הבית - תמונה להמחשה

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות