חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההבדל בין משמורת מלאה למשמורת חלקית

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם נמצאים בפני הליך של גירושים שמעורבים בו ילדים מתחת לגיל 18. אם אתם נמצאים בתחילת ההליך, חשוב מאוד שתקראו את כל הפרטים הנוגעים למשמורת של הילדים. ככל שתדעו יותר, כך תוכלו להיות יותר חכמים ולבחור באפשרות המתאימה לכם ביותר. בשורות באים ריכזנו את כל המידע הנוגע למשמורת מלאה וחלקית וההבדלים בין השתיים. כדאי שתקראו בעיון את המאמר, בו יופיע בפניכם כל המידע הדרוש לכם.

 

מהי משמורת מלאה?

משמורת מלאה זהו מצב שבו אחד מההורים מתפקד כהורה משמורן. הוא בעצם מטפל בילדים באופן רציף מבלי לחלוק את המשמורת עם ההורה השני. הורה זה מגדל את הילדים בביתו ודואג לצרכיהם.

ההורה שאינו המשמורן יהיה זכאי להסדרי ראייה קבועים שייקבעו מראש על ידי בית המשפט (חוץ ממקרים חריגים שבהם ההורה קיבל הרחקה מסיבה כלשהי). כלומר, האב יוכל לראות את הילדים בימים שנקבעו מראש והוא יצטרך להגיע אל בית האם כדי לאסוף אותם.

 

מהי משמורת חלקית?

משמורת חלקית בשונה ממצב של משמורת מלאה, מאפשרת לשני ההורים להיות אחראיים לגידול הילדים באופן שווה. במשמורת זו, כל הורה מתגורר בבית משלו, כך שהילדים גדלים בשני בתים שונים. אחד של האם והשני של האב. משמורת מסוג זה מחזקת את הנוכחות של שני ההורים בחיי הילדים מצד אחד, ומצד שני, מקפידה על הפרדה ביניהם בשל מחלוקות שייתכן וקיימות בין השניים.
יש יתרון משמעותי למשמורת זו, שכן הילדים רואים באופן שווה את האם והאב.

 

מה ההבדל בין משמורת מלאה לחלקית?

ניתן למצוא כל מיני הבדלים בין משמורת מלאה למשמורת חלקית, בחרנו להציג בפניכם את שני ההבדלים העיקריים שבהם:

 

  1. שהות ארוכה\קצרה עם הילדים

במשמורת מלאה, מתאפשר להורה אחד להיות המשמורן, כך שהוא בעצם מקבל את רוב האחריות על גידול הילדים והם שוהים בבית שלו למשך תקופה ארוכה. בזמן שבעת משמורת חלקית, מדובר בחלוקה שווה, כך שכל הורה מגדל את הילדים לשהות קצרה יחסית. מדובר בשהות שוות ערך לזו של ההורה השני.

  1. שוני בגובה המזונות

גובה תשלום המזונות בעת משמורת משותפת הינו שונה לחלוטין מגובה תשלום המזונות במשמורת חלקית. בעבר היו נפסקים לאב דמי מזונות לילדים מבלי להתחשב בגובה המשכורת של האם וההכנסה שלה. היום הדברים מתנהלים באופן שונה לחלוטין. הכוונה היא שבית המשפט יכול לפסוק לבני הזוג משמורת משותפת ללא מזונות בזמן שבמשמורת חלקית, האב צפוי להיות מחויב למזונות.

עד כאן כל המידע שחשוב שתדעו בכל הנוגע להבדלים בין משמורת מלאה לחלקית. אנו מאמינים כי כעת, כשיש בידכם את המידע הנחוץ, תוכלו להגיע להחלטות שקולות בכל הנוגע לנושא. אנו מאחלים לכם בהצלחה בכל דרך שבה תבחרו.

ההבדל בין משמורת מלאה למשמורת חלקית

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות