חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה מגיע החזר מס בגין פיטורים וכיצד מקבלים את הכסף בפועל?

מעמד הפיטורין הוא מעמד לא נעים ומלווה בתחושות אישיות קשות כגון – אנחנו לא מספיק טובים, אנחנו לא מספיק מוכשרים, אין לנו תקשורת בין אישית מספיק טובה, לא אוהבים אותנו ועוד. אנשים שפוטרו יהיו עסוקים בתחושות אלה ולאחר שיתעשתו, יעברו למקום הפרקטי של האירוע הזה ויחשבו כיצד הם מייצרים הכנסה מידית כתוצאה ממה שאירע להם. אחת הדרכים היא לבדוק האם מגיעים לכם החזרי מס בגין הפיטורין. מתי יגיע לכם החזר וכיצד ממשמים אותו במאמר הקצר הבא. 

 

מתי מגיע החזר מס בגין פיטורין

  • ההחזר השכיח ביותר נובע מהעובדה שמס הכנסה משולם על ידכם בכל חודש מהשכר החודשי ומס הכנסה מבצע חישוב מס פעם בשנה, בסוף השנה. במידה ופוטרתם לאחר 4 חודשי עבודה בלבד ושכרכם היה לדוגמה 8000 שקלים ברוטו לחודש, מהם קוזז לכם מס הכנסה בהתאם לגובה השכר ולאחר מכן במשך 8 חודשים לא עבדתם, זה אומר שהכנסתכם השנתית הייתה 32 אלף שקלים בלבד. סכום של 32 אלף שקלים הוא מתחת למדרגת המס הראשונה ולכן בשנה זו אינכם צריכים כלל לשלם למס הכנסה ומס הכנסה יחזיר לכם כסף מכיוון שגביית המס כבר נעשתה ממשכורתכם.
  • סיבה נוספת שבגינה חלקכם תהיו זכאים להחזר מס היא גובה פיצויי הפיטורין שלכם. במידה וקיבלתם פיצויי פיטורין נמוכים מסכום של 34 אלף שקלים או בסכום שלא עולה על השכר החודשי שלכם, תהיו זכאים לפטור ממס על סכום הפיצויים שקיבלתם.

כיצד מממשים את הזכאות להחזר המס?

אנשים רבים מוותרים מראש על קבלת החזר מס בגין פיטורים המגיע להם מכיוון שאין להם את הכוח להתמודד עם הביורוקרטיה הישראלית. לאותם אנשים אני מבקש לומר שכיום קל יותר לממש את הזכאות להחזר המס. כל מה שעליכם לעשות הוא לגלוש לאתר מס ההכנסה, להוריד ממנו את הטפסים לצורך הגשת הבקשה, לצרף מסמכים בהתאם לנדרש ולגשת לנציגות מס הכנסה בעירכם על מנת להגיש את החומר.

 

אין כמו לערב איש מקצוע

כדי לבצע את כל תהליך הגשת הבקשה בצורה מהירה ומדויקת אני ממליץ לכם מאוד להיעזר ברואה חשבון. הוא ידע לטפל בבקשה בצורה יעילה ולדרוש בעבורכם את המקסימום שמגיע לכם. ישנם גם אתרי אינטרנט המציעים לכם סיוע מקצועי בהגשת הבקשה בתמורה לסכום מאוד צנוע ונמוך ממה שייגבה מכם רואה חשבון.

 

האם קיימת מגבלת זמן על מועד הגשת הבקשה להחזר?

חשוב שתדעו – במידה ומצאתם עבודה חדשה לאחר מספר חודשים אתם עדין יכולים לדרוש את החזרי המס בגין הפיטורין. הזמן בו ניתן להגיש בקשה להחזר מס בגין פיטורין הוא עד 6 שנים לאחר היום בו פוטרתם. לכן, אל תהססו, הכינו את עצמכם והגישו את הבקשה בעצמכם או בסיוע רואה חשבון או אנשי מקצוע אחרים. אין סיבה לוותר על מה שמגיע לכם.

פיטורי עובד שפוטר מהעבודה

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
עורך דין צבאי
קבילת מפקדים בצה"ל עם עורך דין צבאי מקצועי

השירות הצבאי בצה"ל יכול להיות חוויה משמעותית שתלך איתנו לכל החיים, אך לעיתים הוא עלול להיות חוויה קשה. כחיילים אנו עלולים להיתקל באדישות ובאטימות המערכת ולהרגיש חסרי אונים. לצורך התמודדות עם מקרים כאלה הוקמה נציבות קבילות החיילים – מערכת שמטרתה

הידרופוני
איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית?

מעוניינים לדעת איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית? שמעתם כבר על השיטה החדשנית וכעת אתם רוצים לדעת איך זה עובד והם זה יכול להיות רלוונטי עבורכם ועבור הבית שלכם? חלמתם תמיד לראות הרבה ירוק בעיניים במרפסת או אפילו בסלון? נהדר! אתם

איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך
איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך?

חברות קידום אתרים הם מונח שלמעשה שייך לעולם המקצועות שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, הרי איש לא חשב ללכת להיות מקדם אתרים לפני שלושים שנה, אז מה בעצם חשוב לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך, מה הם הפרמטרים שיעזרו לך להחליט איך

שיווק
מהם שלבי המשפך השיווקי

כדי להצליח היום בכל תחום עסקי ולהגיע ביעילות לקהל היעד, בעלי עסקים חייבים להכיר את העולם המורכב של השיווק. אחת השיטות והמסגרת הפופולריות היום, שעוזרת לקדם ולרכז את תהליך השיווק היא המשפך השיווקי. המשפך השיווקי מורכב ממספר שלבים אותם עוברים