חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החזר מס בגין תואר שני – מה החוק אומר בנושא     

סיימתם תואר שני ולא דיווחתם לרשויות המס? יש סיכוי טוב שמגיע לכם כסף מהמדינה!
אז איך מקבלים החזר מס על תואר שני?

 

לקבל כסף מהמדינה בלי להתאמץ

החזרי מס הן אחת הדרכים הנחמדות ביותר לקבל כסף ועוד מהמדינה…

אבל איך זה קורה?

המדינה למעשה מעוניינת לעודד אזרחים שלה לצאת ללימודי תואר. אזרחים משכילים הם בעלי פוטנציאל גדול יותר להתקדם, להביא תועלת ולעמוד בזכות עצמו לטווח ארוך.

 

לכן, אנשים שמצליחים לסיים בהצלחה לימודי תואר, זכאים לקבל מהמדינה הטבה במס.

באופן אופטימלי, כדי לקבל את ההטבה יש לדווח לרשויות המס, דרך רואה החשבון של המעסיק שלכם – אם אתם שכירים – על סיום לימודי התואר שלכם, על ידי מילוי של טופס 101 מעודכן.

 

הבעיה היא שרוב השכירים לא מודעים לאפשרות הזו ולא טורחים לעדכן את הרשויות, לפחות עד תחילת שנת המס הבאה, שאז צריך למלא טופס 101 חדש.

 

לכן, במקרים כאלה, מצטברת זכאות להחזר מהמדינה, עבור ההטבה אותה לא קיבלתם לאורך כל החודשים שעברו מאז קיבלתם את התואר.

 

תארים שונים – הטבות שונות

רשויות המס משנות מפעם לפעם את גובה הזכאות ואת משך הזכאות (במקרים מסוימים הזכאות נמשכת לאורך שנה ובמקרים אחרים שלוש שנים), אבל יש גם הבדלים בין גובה ההטבה למסיימי תואר ראשון, או שני, או שלישי.

כך למשל, ייתכן כי מגיעה לכם הנחה בגובה 2.3 נקודות מס לחודש במשך 3 שנים.

אם לא מימשתם אותה בזמן אמת, תוכלו לבקש החזר רטרואקטיבי, עד 6 שנים לאחר קבלת התואר.

 

כתוצאה, רבים זכאים לקבל החזר נכבד, של כמה אלפי שקלים מהמדינה, בשל הטבת מס שלא מומשה.

 

איך מקבלים החזר מס לתואר שני?

הדרך המסודרת לקבלת ההטבה היא על ידי מילוי טופס 101 לעדכון פרטים – מייד עם קבלת התואר. ניתן לבקש מהנהלת החשבונות של מקום העבודה לטפל בתהליך עבורכם ואז תקבלו הנחה במס לפרק זמן שהוגדר מראש על ידי רשויות המס (התנאים משתנים מפעם לפעם).

אם לא עשיתם זאת בזמן, תוכלו למלא ולהגיש טופס בקשה להחזר מס, לצרף אליו אישור על קבלת תואר שני, או אישור ממוסד הלימודים שלכם על הלימודים ועל התואר, בצירוף אישור מהבנק, או צילום צ'ק לצורך וידוא פרטי חשבון בנק להעברת הכסף.

לאחר בדיקה של רשויות המס, תוכלו לקבל את הכסף ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

לסיכום

קבלת החזר מס בגין לימודים לתואר שני היא סוג של אילוץ, שנוצר כאשר לא מדווחים בזמן לרשויות המס על הזכויות שלכם לקבלת הטבה במס. מדובר על תהליך פשוט למדי, אך בכל זאת מומלץ לפנות לגוף שעוסק בהחזרי מס באופן מקצועי – כי ייתכן מאוד שמגיעים לכם החזרים נוספים, בגין תנאים נוספים שהמדינה קבעה בתור תנאים לזכאות הטבות במס.

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
עורך דין צבאי
קבילת מפקדים בצה"ל עם עורך דין צבאי מקצועי

השירות הצבאי בצה"ל יכול להיות חוויה משמעותית שתלך איתנו לכל החיים, אך לעיתים הוא עלול להיות חוויה קשה. כחיילים אנו עלולים להיתקל באדישות ובאטימות המערכת ולהרגיש חסרי אונים. לצורך התמודדות עם מקרים כאלה הוקמה נציבות קבילות החיילים – מערכת שמטרתה

הידרופוני
איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית?

מעוניינים לדעת איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית? שמעתם כבר על השיטה החדשנית וכעת אתם רוצים לדעת איך זה עובד והם זה יכול להיות רלוונטי עבורכם ועבור הבית שלכם? חלמתם תמיד לראות הרבה ירוק בעיניים במרפסת או אפילו בסלון? נהדר! אתם

איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך
איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך?

חברות קידום אתרים הם מונח שלמעשה שייך לעולם המקצועות שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, הרי איש לא חשב ללכת להיות מקדם אתרים לפני שלושים שנה, אז מה בעצם חשוב לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך, מה הם הפרמטרים שיעזרו לך להחליט איך

שיווק
מהם שלבי המשפך השיווקי

כדי להצליח היום בכל תחום עסקי ולהגיע ביעילות לקהל היעד, בעלי עסקים חייבים להכיר את העולם המורכב של השיווק. אחת השיטות והמסגרת הפופולריות היום, שעוזרת לקדם ולרכז את תהליך השיווק היא המשפך השיווקי. המשפך השיווקי מורכב ממספר שלבים אותם עוברים