חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את עולם ההשקעות הבטוחות 

אנשים רבים מחפשים את ההשקעה האידאלית, שאין מצב שלא תספק להם תשואה נאה. השאלה היא, האם ישנה השקעה כזו, בטוחה, שאף פעם לא מאכזבת את המשקיעים בה, כזאת שרמת הסיכון שלה שואפת לאפס ורמת הרווחים טובה ומספקת. התשובה לשאלה זו היא כנראה לא אולם, ישנן השקעות, המציגות רמת סיכון נמוכה ועשויות להנפיק רווחים סבירים למשקיע.

 

אגרות חוב ממשלתיות

כשאומרים השקעות בטוחות, אחת ההשקעות עם רמת הסיכון הנמוכה ביותר הינה באגרות חוב ממשלתיות. על פי רוב, מדינות אינן מגיעות בקלות למצב של חדלות פירעון, יש להן בסיס כלכלי יציב וכלים מגוונים השומרים על יציבות זו לאורך זמן. המגרעה היחידה של מסלול השקעה זה נמצאת בגובה התשואה, מכיוון שרמת הסיכון נמוכה, אחוזי הריבית גם הם נמוכים וניתן להשיג תשואה של עד 4 אחוזים לשנה בלבד על הכסף.

 

לשמור על ערך הכסף

בימים של אינפלציה גואה חשוב לא לשמור את כספכם מתחת לבלטות, גם אם אתם חוששים שעקב המצב הכלכלי המעורער בכל העולם, בנק כזה או אחר עלול לפשוט רגל. מומלץ, במידה והחשש מתנחל בראשכם, להשקיע את הכסף במסלולים שאינם מנפיקים רווח גדול ודואגים לשמור על ערך הכסף שלכם.

כלומר, כתוצאה מהאינפלציה 100 שקלים היום לא יהיו שווים 100 שקלים בעוד חצי שנה. שמירת הכסף במסלול שמספק תשואה של 2 עד 4 אחוזים בשנה, יבטיחו שכספכם לא יאבד מערכו. מסלולים אלה, על פי רוב, הם מסלולים שהבנק שלכם יציע לכם כגון: פק"מ, מק"מ וכו'.

 

פיזור סל ההשקעות

מכיוון שאין השקעות בטוחות לחלוטין, מומלץ לייצר את הביטחון באמצעות פיזור חכם של ההשקעות בין מסלולים בעלי רמת סיכון גבוהה ופוטנציאל רווח גבוה לבין, השקעות ברמת סיכון נמוכה המספקות רווחים קטנים. פיזור השקעותיכם ייצר עבורכם תיק השקעות מאוזן שבו גם אם הפסדתם במניה מסוימת, תיק ההשקעות שלכם עשוי עדין להראות תשואה יפה, בזכות השקעות אחרות שנשאו פרי.

 

השקעה המונעת מידע מבוסס

למרות כל מה שנאמר עד כה חשוב לאזן גם בין המילים ומשמעותן כלומר, אגרות החוב נחשבות כהשקעה בסיכון נמוך אולם, אין ביטחון מלא גם באפיק השקעה זה ולכן, האם השקעה באגרות חוב של מדינה אירופאית ממוצעת, עדיפה על השקעה במניה של חברה מסחרית, למשל מתחום המזון, שבמשך שנים רבות (מעל 10 שנים), מראה תוצאות טובות ומנייתה עולה בכמה אחוזים בכל שנה?

התשובה לשאלה זו היא חד משמעית לא. ולכן, השקעה בטוחה, או יותר נכון ברמת סיכון נמוכה, היא השקעה שמתבססת על ידע אמתי של המשקיע, הנסמך על ההיסטוריה של חברות והצלחתן בשוק ההון וידע הנסמך על ייעוץ מקצועי שמתקבל מאנשי מקצוע אמינים.

מעבר לידע הנצבר חשוב להיות מעורים בתהליכים המתרחשים בשוק ההון ולא לסמוך רק על הברוקר שביצע עבורכם בפועל את ההשקעה. ההיסטוריה הוכיחה שגם אנשי המקצוע לא יודעים הכל והבקרה של המשקיע חשובה ביותר.

מטבעות

 

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות