חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השפעת שלטונות המס האמריקאים על חשבון הבנק הישראלי שלך

ישנן זיקות רבות בין הרשויות הפיננסיות בישראל לרשויות הפיננסיות בארה"ב. רשויות המס בשתי המדינות מקיימות ביניהן קשרים באמצעות רשת ענפה של אמנות והסכמים. קשרים אלו משפיעים באופן ישיר על מי שמחזיקים אזרחויות של שתי המדינות או חשבונות בבנק בשתי המדינות.

כדי לדעת להתנהל מול הסיטואציה הזו, עליכם להכיר את החוקים השונים שחלים עליכם. בפסקאות הקרובות נבחן את הקשרים השונים וכיצד שלטונות המס האמריקאים יכולים להשפיע על חשבון הבנק הישראלי שלך.

 

חובות דיווח

העניין המרכזי והברור מכל הוא חובות הדיווח במס אשר חלות על אזרחי שתי המדינות, או על מי שמנהלים נכסים פיננסיים כלשהם בשתי המדינות. שלטונות המס בארה"ב מחייבות הן שכירים והן עצמאיים בדיווח מלא של הכנסותיהם בכל שנת מס. בדיווח זה תצטרכו לפרט את כל ההכנסות שלכם, בין אם הם מארה"ב ובין אם הם מישראל או מכל מקום אחר.

דיווח זה למעשה חושף בפני רשויות המס את כל המידע הפיננסי אודותיכם. מעבר לכך, חובת הדיווח אף עשויה לחשוף, בנסיבות מסוימות, את המצב המשפחתי שלכם כלפי רשויות המס. בשל מורכבות הסוגיה, תוכל לברר את כל הפרטים באתר http://masamerica.co.il.

 

חובות דיווח של הבנקים

בשנת 2010 נחתם הסכם שיתוף פעולה בין ישראל לארה"ב, אשר עיקרו בחיוב הבנקים הישראליים בדיווח על חשבונות בנק ישראליים המוחזקים על ידי מי שיש לו אזרחות אמריקאית או גרין קארד לרשויות המס בארה"ב. חוק זה המכונה ה-FATCA מחייב את הבנקים הישראלים לדווח על החזקה של נכסים בשווי העולה על 50,000 דולר, בטופס ייעודי המוגש לידי ה-IRS (רשות המס האמריקנית). מעבר לכך, חלב חובת דיווח על עצם קיומו של חשבון בנק מחוץ לארה"ב שבהם הוחזקו מעל 10,000 דולר במועד כלשהו באותה השנה.

 

יישום ההנחיות

הבנקים הישראלים, כמו כל מוסד נורמטיבי, מחויבים בכיבוד הוראות החוק האמריקני. לכן, בעת הצטרפות לבנק אתם תזוהו כבעלי אזרחות אמריקאית על ידי הבנק, וכך הוא ידע מהם חובות הדיווח החלות עליו לשלטונות המס בארה"ב.

 

היזהרו מסנקציות

בעלי אזרחות אמריקנית או בעלי גרין קארד שאינם מדווחים את מה שהם חייבים לדווח עליו לרשויות המס האמריקניות מסתכנים בסנקציות קשות המוטלות על ידי רשויות אלו. סנקציות אלו עשויות לכלול קנסות בסכומים גבוהים אשר צוברים ריבית. עם זאת, כמובן כי ישנו תכנון מס המותר על פי חוק. תכנון מס זה צריך להיעשות בקפדנות ובהתאם לכל החוקים.

 

לסיכום,

מובן כי לשלטונות המס האמריקנים השפעה רבה על חשבון הבנק הישראלי שלך. במידה ואתה אוחז באזרחות אמריקנית או גרין קארד, תהיה מוכרח בחובות דיווח, אשר יחולו עליך באופן ישיר והן על הבנק באופן עקיף. אי דיווח משמעו תחולה של סנקציות קשות. לכן, בדקו את חובותיכם ועמדו בהם כמצופה.

רשויות מס

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת