חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדרי שינה יהודיים – מה זה אומר?

אם אתם מתכננים לעבור לדירה חדשה, או מעוניינים לשפץ את הבית הנוכחי בו אתם גרים, אחד הדברים שוודאי יעסיקו אתכם רבות הוא עיצוב ואבזור חדר השינה שלכם. עבור יהודים מסורתיים או דתיים, שמבקשים לשמור על הפרדה בין המיטה של הגבר למיטה של האישה, ההתעסקות בעיצוב כוללת גם בחירת חדר שינה יהודי וכשר. מהו חדר שינה יהודי, וכיצד יש לבחור את חדר השינה שיתאים לכם?

 

מהי הכוונה ב"חדר שינה יהודי"?

חדרי שינה יהודיים אינם שונים באופן מהותי מחדרי שינה אחרים – השוני נובע בעיקר מהצורך להפריד את המיטה של הגבר והמיטה של האישה בזמן שהאישה בנידה, על מנת לשמור על מצוות התורה.

ההתייחסות בתורה לחדר השינה היא כאלמנט מרכזי בחייו של כל זוג, והיא נקראת גם "חדר המיטות". בחדר המיטות בני הזוג יכולים לזכות באינטימיות המרבית, ולהנות מזמן איכות זוגי אחד עם השני. אי לכך, ישנה חשיבות רבה לכך שחדר המיטות יהיה חדר שמעביר תחושה של חמימות, רוגע ונועם, ושתמיד יהיה רצון לחזור אליו ולשהות בו.

 

מה חשוב שיהיה בכל חדר שינה יהודי?

כאמור, חדר שינה יהודי לא נבדל מכל חדר שינה אחר באופן מהותי, אלא בעיקר במיטות הנפרדות שצריכות להיות לגבר ולאישה (וזאת בניגוד למיטות זוגיות בחדרי שינה אחרים, שלא ניתן להפריד אותן במידת הצורך). ישנם מספר אלמנטים חשובים שנמצאים בחדר שינה יהודי סטנדרטי:

  • מיטה בעלת אפשרות הפרדה: כמובן, האלמנט המרכזי והחשוב ביותר בחדר שינה יהודי הוא המיטה. המיטה בחדר שינה יהודי צריכה להיות עם אפשרות להפרדה, בזמן שהאישה בנידה ומצווה על בני הזוג שלא לישון באותה המיטה, אך יש לוודא שהמיטה ניתנת גם להצמדה בחזרה – על מנת שבני הזוג יוכלו לישון יחדיו כל זמן שהדבר רצוי ומתאפשר. מומלץ לוודא שהצמדת המיטות אכן נעשית בצורה מיטבית, על מנת שלא להשאיר "חור" בין המיטות שבו ניתן ליפול אם לא נזהרים.
  • ארון: כמו כל חדר שינה סטנדרטי, גם בחדר שינה יהודי בני הזוג לרוב יהיו מעוניינים שבחדר השינה שלהם יהיה ארון, על מנת לאחסן את חפציהם ואת בגדיהם.
  • שידות לילה: אחד האלמנטים הפרקטיים ביותר בחדר שינה הוא שידות הלילה – המקום בו ניתן להניח את החפצים האישיים שבהם ישנו שימוש יום יומי (מוצרי טיפוח והיגיינה, מסרק, משקפיים, ספרים, עיתונים ועוד).

 

בעיצוב של חדר שינה יהודי, ישנה חשיבות גם לטעם העיצובי האישי של בני הזוג. חשוב להתאים את הצבעים והסגנון של כל האלמנטים בחדר אחד לשני, על מנת שתיווצר הרמוניה מושלמת בין כל הרהיטים והחפצים בחדר – וכדי לתת לחדר השינה את החשיבות הגדולה שלו לחיי הנישואין והמשפחה שלכם. אם אתם זקוקים לייעוץ בעיצוב, תוכלו לפנות לחברה המתמחה בתחום זה!

מיטה יהודית לדתיים

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
עורך דין צבאי
קבילת מפקדים בצה"ל עם עורך דין צבאי מקצועי

השירות הצבאי בצה"ל יכול להיות חוויה משמעותית שתלך איתנו לכל החיים, אך לעיתים הוא עלול להיות חוויה קשה. כחיילים אנו עלולים להיתקל באדישות ובאטימות המערכת ולהרגיש חסרי אונים. לצורך התמודדות עם מקרים כאלה הוקמה נציבות קבילות החיילים – מערכת שמטרתה

הידרופוני
איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית?

מעוניינים לדעת איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית? שמעתם כבר על השיטה החדשנית וכעת אתם רוצים לדעת איך זה עובד והם זה יכול להיות רלוונטי עבורכם ועבור הבית שלכם? חלמתם תמיד לראות הרבה ירוק בעיניים במרפסת או אפילו בסלון? נהדר! אתם

איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך
איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך?

חברות קידום אתרים הם מונח שלמעשה שייך לעולם המקצועות שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, הרי איש לא חשב ללכת להיות מקדם אתרים לפני שלושים שנה, אז מה בעצם חשוב לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך, מה הם הפרמטרים שיעזרו לך להחליט איך

שיווק
מהם שלבי המשפך השיווקי

כדי להצליח היום בכל תחום עסקי ולהגיע ביעילות לקהל היעד, בעלי עסקים חייבים להכיר את העולם המורכב של השיווק. אחת השיטות והמסגרת הפופולריות היום, שעוזרת לקדם ולרכז את תהליך השיווק היא המשפך השיווקי. המשפך השיווקי מורכב ממספר שלבים אותם עוברים