חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת הפרישה לפנסיה – זה המידע הנחוץ

נהוג לומר שהחיים האמיתיים מתחילים ביום הפרישה לפנסיה. שכן, זו תקופה שמאפשרת להגשים חלומות, למצוא מחדש תחביבים אבודים וליהנות מכל רגע, מבלי לחוות סטרס מיותר שעולה לא פעם בדרך או בעת ההגעה למקום העבודה. מדריך זה ירכז בפניכם את כל המידע הרלוונטי שנוגע לפרישה לפנסיה, כדי שתוכלו ליהנות מתקופה נינוחה ובטוחה מבחינה כלכלית.

 

הדבר הראשון: גיל הפרישה אינו אחיד

לא ניתן לעסוק בפרישה לפנסיה, מבלי להתמקד בגיל הפרישה. נציין שמדובר בגיל שקבוע בחוק והוא מאפשר לכם, העובדים, לפרוש ממקום העבודה ולקבל קצבת פנסיה שתועבר לחשבון הבנק שלכם מידי חודש. נציין תחילה את הפרטים העדכניים אודות גיל הפנסיה לנשים שמשתנה בהתאם לשנת הלידה שלהן.

אצל גברים, גיל הפרישה הינו קבוע ועומד על 67 שנים. אישה שמגיעה לגיל הפרישה יכולה לבחור אם היא רוצה להמשיך בעבודתה. חשוב לציין שהמעסיק לא יכול לחייב אותה לפרוש, במידה והיא בוחרת להישאר. ניתן להודיע לה על פיטורים ולהעניק לה את הפיצויים בהתאם לקבוע בחוק.

 

הדבר השני: יש משמעות גדולה למועד הפרישה

חשוב שתדעו שמועד הפרישה שייבחר על ידיכם הינו קריטי עבור נושאים שונים, לדוגמא:

  • המיסים שתשלמו
  • המענקים
  • הקצבה החודשית

נציין כעת בהרחבה שפרישה מוקדמת יכולה להוביל לקבלת זכאות לפטור ממס ובמקרים מסוימים אף להוביל להפחתה משמעותית בסכום הפנסיה החודשים. גלשו לפורטלים שעוסקים בפרישה לפנסיה אם תרצו לקבל את כל המידע לפני פרישה ואחריה. שכן, מדריך זה מרכז את הפרטים בתמצות.

מס פרישה

הדבר השלישי: מודל הפרישה משתנה ממגזר אחד לאחר

כידוע, יש במשק שורה ארוכה של מגזרים שונים, לדוגמא:

  • רופאים
  • עובדי רשויות מקומיות
  • עובדי הוראה
  • חיילים בקבע
  • עובדי מדינה ועוד

חשוב שתדעו שיש מודל פרישה ייעודי שמתאים לכל אחד מהמגזרים הללו. כך שאתם צריכים לבדוק לאיזה מגזר אתם שייכים ולקרוא באופן מעמיק את הזכויות שמגיעות לכם.

 

הדבר הרביעי: עליכם לבצע הכנה לקראת הפרישה

ניהול הליך הפרישה שלכם תלוי בכם בלבד. שכן, אף גורם חיצוני לא יעשה זאת עבורכם. חשוב שתדעו שמדובר בתהליך שמצריך נטילת אחריות שתאפשר למקסם את ההכנסות לאורך תקופת הפנסיה. מומחים בתחום ממליצים לבצע את הפעולות לאורך השנים:

  1. תעדכנו במערכת את השינויים שנערכו במצבכם האישי
  2. תפנו לקרנות הפנסיה וחברות הביטוח, כדי לבדוק את הזכויות שלכם
  3. תתאימו את מסלולי ההשקעה השונים לצרכים האישיים שלכם ולמצב הכללי של שוק ההון

 

השורה התחתונה – אתם מוכנים לקראת היציאה לפנסיה

פרישה לפנסיה צריכה להתבצע מראש, תוך יישום של פעולות שונות. כעת אתם מכירים במידע החיוני שיאפשר לכם להתנהל נכון לאורך הדרך. זו העת ליישם את הטיפים שהוצגו לעיל, כדי שתוכלו להגיע לגיל הפרישה בראש שקט ובידיעה שכל התהליכים הדרושים בוצעו.

תוכניות פרישה

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
איך בוחרים את המשכנתא הטובה ביותר
איך בוחרים את המשכנתא הטובה ביותר?

רכישת דירה היא אחת ההשקעות החשובות ביותר בחיינו. רבים מאיתנו נעזרים במשכנתא כדי לממן את הרכישה, ולכן חשוב להבין כיצד להתנהל. יתרה מכך, בחירת המשכנתא הטובה ביותר עשויה לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יסביר איך בוחרים את המשכנתא הטובה ביותר

תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב