חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו סל שיקום מביטוח לאומי ולמי מגיע

יש דבר אחד שמשותף למרבית אזרחי ישראל וזו העובדה שהם לא מכירים באופן מקיף את המושגים השונים שנוגעים למוסד לביטוח הלאומי. כדי לשנות את המצב ולהעלות את המודעות בתחום, החלטנו לכתוב סדרת מדריכים שתעסוק במושגים שונים ששגורים בשפת המוסד המדובר. המדריך הנוכחי הוא ה – 3 בסדרה. הפעם, נתמקד במושג סל שיקום ונסביר כמובן למי הוא מגיע. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע הנחוץ לכם.

 

הגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך

המדריך הנוכחי נכתב לאחר ששוחחנו עם גורמים שמבינים דבר או שניים בסל שיקום שמגיע להם מטעם המוסד לביטוח לאומי. שכן, גם במדריכים הקודמים, בחרנו לפנות אל אזרחים שמסתייעים בסל זה. אתם וודאי תוהים כיצד הגענו דווקא אליהם. אז נציין בפניכם שפרסמנו פוסט ברשת חברתית מוכרת וביקשנו מאנשים שיש להם סל שיקום לפנות אלינו ולמסור לנו את כל המידע שחשוב שנדע בנושא. ראוי לציין שציינו בפוסט זה כי אנו כותבים מדריך שיעסוק בעניין זה. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור.

 

מהו סל שיקום?

כעת, כשיש לכם את הרקע שנוגע לכתיבת המדריך, אפשר להתעמק בהסבר מעמיק אודות סל שיקום ביטוח לאומי. סל השיקום הוא בעצם חלק מתוכנית שיקום רחבה שמוענקת עבור אנשים עם מוגבלות, אלמנים ואלמנות כדי שאלו יוכלו להשתלב בשוק העבודה. סל השיקום כולל את הדברים הבאים:

  • אבחון תעסוקתי שיכוון את האזרח אל התחום שמעניין אותו
  • לימודים מקצועיים או אקדמאיים בהתאם לבחירת המשתקם
  • מימון של אביזרי לימוד שוני
  • תמיכה כלכלית ונפשית במהלך הלימודים
  • סיוע בהליך ההשמה בעבודה בסופו של דבר

 

מי יכול להסתייע בסל השיקום המדובר?

אזרחי המדינה בעלי מוגבלות שיש להם לפחות 20% אחוזי נכות שנקבעו להם מטעם המוסד לביטוח הלאומי יכולים להיות זכאים לקבלת סל השיקום. אזרחים אלו צריכים לפנות אל עובדי השיקום במוסד הביטוח הלאומי כדי שאלו יבחנו את הזכאות שלהם. ראוי לציין כי עובד שיקום קבוע ילווה את האדם עם המוגבלות מתחילת ההליך ועד סיומו.

 

למה זה כדאי?

אם אתם סבורים שיש לכם זכאות לקבלת סל שיקום, כדאי שתדעו שכדאי לכם להשתמש בו. שכן, מדובר בהליך שיאפשר לכם לקבל ליווי צמוד, צעד אחר צעד עד שתגיעו אל המקצוע שתמיד חלמתם לעסוק בו. אם אתם עדיין לא יודעים במה אתם רוצים להתמקצע, אז ההליך המדובר משתלם לכם עוד יותר. שכן, תוכלו לקבל הכוונה מקצועית ממוקדת שתאפשר לכם בסופו של דבר לצאת עם מקצוע, למרות חוסר הוודאות שאתם חווים כעת.

 

 כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל המידע המפורט אודות סל שיקום מביטוח לאומי, למי הוא מגיע ולמה כדאי לנצל אותו כל עוד יש לכם זכאות.

סל שיקום

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות