חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי הדרך הנכונה לבחור תחום לימוד?

את מרגישה צורך בשינוי בחיים או שבכלל החלטת על כיוון של התפתחות והתמקצעות אישית. לא משנה מה הסיבה, להחליט לפנות ללימודים גבוהים זו החלטה גדולה ומשמעותית, אך לא פחות ממנה חשובה ההחלטה איזה תחום ללמוד. 

 

העדפות אישיות

בשלב הראשון בחיפוש תחום לימודים הנכון עבורך, כדאי להתבונן פנימה ולנסות לחשוב איזה סוג של עיסוק יתאים לך בהמשך. במידה ואת כבר עובדת כדאי לבדוק איזו התמקצעות את מחפשת, איזה מידע חסר לך, אילו כלים את צריכה על מנת להעלות את העשייה שלך רמה. בשלב הסינון ניתן להתייעץ עם משפחה וחברים קרובים ולשאול אותם איזה סוג של תפקיד מתאים לך לדעתם: טיפולי, פקידותי, ניהולי, ארגוני וכו'. 

 

אופי העבודה

במידה ואת חושבת על לימודים גבוהים בדרך לעבודה בתחום, כדאי להתייעץ עם חברים ומשפחה ולשמוע איך העבודה נראית בפועל. במקרים רבים ניתן יהיה לבוא להתרשם במקומות העבודה עצמם. במקרים כאלה כדאי ללכת למספר מקומות עבודה על מנת לראות את קווי השוני והדמיון בין נישות התעסוקה ולבדוק כמה תוכלי למצוא את עצמך בתחום זה. 

 

מבנה הלימודים

במוסדות לימודים שונים, כמו אצל חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות, ניתן לקבל מעטפת ייעוץ ותמיכה על מנת להתאים את זמני ועומסי הלימודים לחייך. בין אם את אימא, בעלת בית או רווקה, לפני שבוחרים תחום לימוד ומתחייבים למסלול התמקצעות ארוך ותובעני, כדאי לברר אם מערכות התמיכה מסונכרנות עם דרישות המקום. לשם כך ניתן למצוא באתר המלצות של סטודנטיות קודמות כמו גם פירוט תחומי הלימוד, טעימות מההווי החברתי וכו'.

כדאי לבדוק מראש האם מתאימים לך יותר לימודי בוקר או לימודי ערב, מה האפשרות של הסביבה לסייע, את ההיערכות הכלכלית וכו' ועם הנתונים האלה לפנות לייעוץ. שימי לב כי מבנה הלימודים הוא הרבה יותר משעות הלימודים גרידא אלא גם המסביב: דרכי ההגעה כתלות בשעות הנדרשות (פקקים, עומס בתחבורה הציבורית), עומס המטלות הקבוצתיות והאישיות וכו'. 

 

שכר ואפשרויות קידום

לא מעט הולכות ללמוד תארים מתקדמים על מנת לפתוח לעצמן אפשרויות קידום והעלאה בשכר אך שיקולים אלה שייכים גם למחפשות להירשם לתואר ראשון. כאשר בוחרים תחום לימודים ותעסוקה, יוצאים מנקודת הנחה שבו תעסקי בשנים הקרובות. מכיוון שכך, כדאי לחשוב על מקצוע שיתן לך סיפוק יחד עם מניעת שחיקה. אחת הדרכים למנוע שחיקה היא שכר ראוי ומתגמל, אפשרויות קידום ועליית השכר יחד עם הותק.

כמו כן, תנאים סוציאלים כמו פנסיה, חופשות מחלה וכו' חשובים גם הם בעבודה בה מתכוונים לעבוד לטווח רחוק, קל וחומר אם את אימא שצפויה להיעדר בגלל מקרים לא צפויים עם הילדים. במידה ואת עדיין בשלב הקמת המשפחה, כדאי  גם לבדוק את שעות העבודה הממוצעות בשוק וכיצד הן משתלבות עם טיפול בבית, תכנון ילודה וכו'.

השכלה גבוהה

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת