חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי ליטיגציה משפטית?

ליטיגציה משפטית זהו מונח שלא מוכר למרבית הציבור הרחב. אנשים רבים נוטים לחשוב שעורך דין הוא דמות משפטית העוסקת בכל תחומי המשפט. אלו שמבינים בתחום מעט יותר, יודעים שעורך דין מסוים מתמקצע בתחום משפטי אחד – למשל פלילי, מקרקעין, מיסים ועוד. אלו שמבינים אפילו יותר, יודעים שגם בתוך הסיווגים לתחומים קיים סיווג נוסף – ליטיגציה. 

 

מה היא ליטיגציה?

יש כאלו שקוראים לליטיגציה "אמנות ההתדיינות", יש כאלו המכנים אותה מקצוע הטיעון. בגדול, ליטיגציה הוא מונח נהוג ומקובל למקצוע הטיעון בבית המשפט. ברוב המקרים, אכן עורך דין הוא זה שמחזיק במקצוע זה אך לא תמיד, למשל בישראל ישנם ליטיגטורים רבניים. ניתן למצוא כאן בעלי מקצוע העוסקים בליטיגציה https://www.ordanlaw.co.il.

התחומים בהם עוסקת הליטיגציה בהיבט המשפטי הם פליליים, מנהליים וגם אזרחיים. בתוך התחום האזרחי כלולה גם ליטיגציה מסחרית. כאמור, לא כל עורכי הדין עוסקים בליטיגציה, ישנם עורכי דין שעוסקים רק בייעוץ משפטי, ישנם כאלו שרק בוחנים מסמכים משפטיים. אלו העוסקים בליטיגציה – הם אלו שמייצגים נאשמים או תובעים בבתי המשפט.

 

מה זה ליטיגטור ובשביל מה צריכים אותו?

במידה ואתם זקוקים לייצוג משפטי, בין אם אתם בצד הנאשם ובין או בצד התובע, ליטיגטור יהיה זה שייצג אתכם בבית המשפט. ליטיגטור מוצלח יהיה עורך דין שיודע להגיע לבית המשפט, לעמוד שם ולהציג טיעונים באופן רהוט ומשכנע כך שלמיוצג שלו יהיו את הסיכויים הטובים ביותר לצאת מהמשפט כשידו על העליונה.

מעבר להבנה עמוקה בתחום המשפטי בו הליטיגטור עוסק, הוא יהיה חייב להחזיק ביכולות נוספות כמו נקודת מבט רחבה, מהירות תגובה ומחשבה, גמישות מחשבתית. כל אלו תכונות שעורך דין אשר יושב במשרד ועוסק רק בכתיבה ובקריאה פחות זקוק להם, בית המשפט היא זירה בה הכול יכול להשתנות ברגע אחד ולכן רק אנשים בעלי תכונות ייחודיות יתאימו לעבודה הזאת.

 

מאפייני אישיות וליטיגציה – מה הקשר?

כאמור, ישנם עורכי דין אשר מכירים את הספרות המשפטית על הפרטים הקטנים ביותר שלה, הם ידעו לשלוף פסיקות ענייניות מלפני עשרות שנים, אך כליטיגטורים עלולים להיות איומים ונוראיים. ליטיגטור טוב חייב להיות בעל הבנה עמוקה של בני אדם, להחזיק באישיות משכנעת וכריזמטית, בעל יכולות חברתיות ובין אישיות גבוהות מאוד ובעיקר – בעל תשוקה בלתי נגמרת לניצחון.

מעבר למשמעויות העמוקות של בית המשפט, בסוף מדובר בזירה בה שני צדדים מתחרים זה בזה בכדי להציג ניצחון, אדם שחדוות הניצחון לא זורמת לו בדם לא יוכל לעסוק באופן מוצלח בליטיגציה. יחד עם זאת, כשמדברים על ניצחון חשוב לזכור שמדובר במונח יחסי.

למשל, מיוצג שהחומר הראייתי נגדו הוא רחב היקף והלכה למעשה לא ניתן לצאת מההליך המשפטי בלי עונש, הניצחון עבורו יהיה מזעור נזקים עד כמה שניתן. לסיכום, ליטיגטור טוב יהיה כזה בעל תכונות אישיות ייחודיות ובעל הבנה משפטית עמוקה ונרחבת.

ליטיגציה משפטית

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות