חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה היא הכשרתו של הבלש הפרטי?

אם אי פעם חלמתם להיות בלשים פשטיים, אנשי מקצוע תמיד יגידו לכם שאין זמן יותר טוב מאשר כרגע. אם מאיים עליכם הנושא של ההכשרה, אנחנו כאן כדי להגיד לכם שבישראל ההכשרה מאוד נגישה לדורשיה, אם כי לוקחת זמן. כמה זמן? כ-3 שנים. 

הכשרה לבלשים וחוקרים פרטיים כוללת בדרך כלל קורס אשר בנוי מכמה תתי קורסים שונים. למשל, תלמידים בקורסים אלו יכולים ללמוד על דיני משפט פלילי בישראל, טכניקות חקירה שונות, שיטות מעקב ונושאים משפטיים אחרים אשר קשורים לחקירות. בנוסף ללמידה עיונית זו, תוכניות לימוד שונות ברחבי הארץ מציעות ניסיון מעשי, כלומר פרקטי בשטח. בתוך כך, לאחר הכשרה מלאה, בלש פרטי יהיה מוסמך לחלק מהמשימות הבאות:

  • מעקבים פרטיים
  • חקירות כלכליות
  • ריגול תעשייתי
  • הסוואה בטח לצרכי מעקב
  • חקירות עם חשד לפלילים, חקירת בגידות בנישואין ועוד.

 

היכן מתחילים את הכשרת הבלש הפרטי?

תאמינו או לא, בישראל אין מסגרת פורמאלית אשר מלמדת אנשים כיצד להפוך לאנשי מקצוע בתחום של חקירות פרטיות. בהיבט הזה של הדברים, המשימה של למידת והכרת התחום בעצם מוטלת עליכם – אלו ששואפים לעסוק בתחום זה. אם אתם נמנים בין אלו, תוכלו לבחור באופציות הבאות כדי להיכנס לתחום:

  1. קורס חוקרים פרטיים: קורס חקירות פרטיות מועבר במכללות פרטיות בחלקי הארץ השונים.
  2. התמחות: תוכלו לנסות להתקבל להתמחות (סטאז') גם ללא קורס בתחום.

אם מצאתם משרד חקירות פרטיות אשר מעוניין לקבל אתכם לסטאז' גם ללא קורס בלש פרטי, הרי שהרווחתם. אם לא, תצטרכו כנראה להירשם למכללה פרטית כדי ללמוד את התחום.

בלש פרטי

האם קורס חוקרים פרטיים כולל היבט מעשי?

כמובן שכן, במקביל ללימודים עיוניים רבים, קורס חוקר פרטי יכלול גם לימודים מעשיים בשטח. בתוך כך, הלימודים המעשיים בד"כ יכללו את ההיבטים הבאים:

  • לימודי טכניקות וכלים של חקירות פרטיות.
  • חקירות של זירות פשע מסוגים שונים.
  • לימודי שיטות מעקב פיזי או דיגיטלי.
  • לימוד כיצד לבצע ראיון עדים וחשודים, איסוף ראיות, ניתוח נתונים ועוד.

במקביל להיבטים שלעיל, קורס חוקרים פרטיים עשוי לכלול גם התמחויות שונות. למשל, התמחות בריגול תעשייתי, חקירות כלכליות ועוד.

 

חוקר פרטי: מה קורה לאחר סיום סטאז'?

לאחר שמסיימים את הסטאז' שאורך כ-3 שנים במשרד חקירות בעל רישיון ממשרד המשפטים, אתם בעצמכם יכולים לגשת למשרד המשפטים כדי לעבור בחינה בנושא. לאחר שעוברים בהצלחה את הבחינה, מקבלים רישיון חוקר פרטי שרשאי לעסוק בתחום.

יש לציין, גם אם עוברים את הבחינה ומקבלים רישיון בלש פרטי, עדיין אסור לפי החוק לעסוק בתחום באופן עצמאי. במקום זאת, החוק בישראל מתיר לעבוד אך ורק במסגרת של משרד חקירות פרטיות במשך 5 שנים. בתום 5 השנים, אפשר לפתוח משרד עצמאי משלכם בתחום.

בלש פרטי

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
עורך דין צבאי
קבילת מפקדים בצה"ל עם עורך דין צבאי מקצועי

השירות הצבאי בצה"ל יכול להיות חוויה משמעותית שתלך איתנו לכל החיים, אך לעיתים הוא עלול להיות חוויה קשה. כחיילים אנו עלולים להיתקל באדישות ובאטימות המערכת ולהרגיש חסרי אונים. לצורך התמודדות עם מקרים כאלה הוקמה נציבות קבילות החיילים – מערכת שמטרתה

הידרופוני
איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית?

מעוניינים לדעת איך מגדלים ירקות בשיטה הידרופונית? שמעתם כבר על השיטה החדשנית וכעת אתם רוצים לדעת איך זה עובד והם זה יכול להיות רלוונטי עבורכם ועבור הבית שלכם? חלמתם תמיד לראות הרבה ירוק בעיניים במרפסת או אפילו בסלון? נהדר! אתם

איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך
איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך?

חברות קידום אתרים הם מונח שלמעשה שייך לעולם המקצועות שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, הרי איש לא חשב ללכת להיות מקדם אתרים לפני שלושים שנה, אז מה בעצם חשוב לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך, מה הם הפרמטרים שיעזרו לך להחליט איך

שיווק
מהם שלבי המשפך השיווקי

כדי להצליח היום בכל תחום עסקי ולהגיע ביעילות לקהל היעד, בעלי עסקים חייבים להכיר את העולם המורכב של השיווק. אחת השיטות והמסגרת הפופולריות היום, שעוזרת לקדם ולרכז את תהליך השיווק היא המשפך השיווקי. המשפך השיווקי מורכב ממספר שלבים אותם עוברים