חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה כולל תלוש השכר?

אם אתם עובדים שכירים, המעסיק מחויב על פי חוק לתת לכם תלוש שכר בסוף כל חודש, שבו מפורטים התשלומים שאתם מקבלים ופרטים נוספים. במבט ראשוני התלוש עשוי להיראות מסובך להבנה, אך בעזרת מאמר זה תוכלו להבין את כל מרכיבי התלוש ללא בעיה.

 

אז אילו מרכיבים כוללים תלוש המשכורת שלכם?

פירוט התשלומים שהעובד קיבל

תשלומים אלו הם הדברים העיקריים שהייתם מצפים למצוא בתלוש שכר. התשלומים כוללים את שכר היסוד של העובד, תשלומי נסיעות, תשלום על שעות נוספות, דמי הבראה ועוד.

 

ניכויים שמופרשים מהשכר

ניתן להסתכל על השכר שלכם בשני אופנים שונים – שכר הברוטו מייצג את השכר שאתם מקבלים ללא ניכויים והפרשות, ושכר הנטו הוא השכר שתקבלו בפועל – לאחר הניכויים וההפרשות שיש להוריד מהשכר.
לפי חוק, כל עובד מחויב לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי. בתור עובדים שכירים, התשלומים האלו מנוכים לכם ישירות מהשכר על ידי המעסיק, ותוכלו לראות את הסכום שירד בתלוש השכר. הפרשות השכר כוללות גם הפרשות לפנסיה ולקופות גמל.

 

הטבות שניתנות מהמעסיק

מקומות עבודה רבים נוהגים לתת לעובדיהם הטבות לרגל חג או יום הולדת. הטבות אלו נחשבות כהכנסה שמחויבת במס, ולכן נרשמת גם היא כחלק מתלוש השכר שלכם. גם אם קיבלתם רכב מטעם החברה למשל, הדבר נחשב כהטבה ומחויב במס על פי החוק.

 

נתונים נוספים

ישנם נתונים נוספים שמופיעים בתלוש המשכורת שלכם, וביניהם – פרטים מזהים שלכם (שם מלא, מספר תעודת זהות, מצב משפחתי), פרטים מזהים של מקום העבודה (שם העסק ומספר תיק הניכויים), מספר ימי חופשה ומחלה שלהם העובד זכאי (בניכוי הימים שאותם הוא כבר ניצל) ונתונים כלליים כמו מספר ימי עבודה בפועל, שעות עבודה בפועל, תעריף לפי יום ושעה ועוד.

 

ישנו מידע חסר בתלוש השכר? לא קיבלתם תלוש כלל? פנו לעורך דין לדיני עבודה

כפי שהזכרנו קודם, על המעסיק להוציא לכל עובדיו מדי חודש תלוש שכר, ובו מפורטים כל הרכיבים שהוזכרו במאמר זה. במידה וישנם נתונים שהמעסיק לא ציין בתלוש השכר, או במידה וכלל לא קיבלתם תלוש שכר – מדובר בעבירה על החוק, ובהפרה של זכויות העובד שלכם.

על מנת לבחון מה ניתן לעשות במצב שכזה, תוכלו לפנות לעורך דין איתי אדרת – עורך דין לדיני עבודה, שמתמחה בתחום של שכר עבודה, זכויות עובדים וביטוח לאומי. לעורך הדין ותק של כ- 20 שנה בתחום דיני העבודה, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם מטופלים על ידי איש מקצוע מנוסה ומיומן.

עורך הדין ידע לתת לכם את המענה המדויק ביותר עבור המצב שלכם, וידאג לכך שכל הזכויות שלכם יכובדו במלואן. תלוש השכר שלכם ישמש אתכם גם בעתיד, במידה ותעזבו את עבודתכם ותרצו לקבל דמי אבטלה, ולכן חשוב להילחם שיהיו ברשותכם!

 

תלוש השכר

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות