חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה כרוך בהדברת יונים?

יונים הפכו למטרד משמעותי עבור בניני מגורים, מבנים ציבוריים ומפעלים. ישנן מספר שיטות להרחקתן. מומלץ להסתייע במרחיקי יונים לפתרון הבעיה. מאמר זה יפרט את האופציות השונות 

 

מטרד ציבורי

בשנים האחרונות יונים הפכו למטרד משמעותי במרחב הציבורי והפרטי. הן מטילות פצצות לא חכמות מהאוויר על ראשיהם של תושבי ותושבות המדינה וכאשר הם נסוגים לבתיהם הם ימצאו יונים מקימות קינים על אדן החלון, במרפסת או במסתורי הכביסה.

הבעיה היא שאותן יונים לא מביאות את השלום והן לא נושאות עלה זית אלא מחלות, טפילים, קרציות, כינים, פטריות, חיידקים וסכנה בריאותית משמעותית לבעלי מחלות רקע. מעבר לסכנות הרפואיות, הצואה והנוצות שלהן היא מפגע אסתטי.

עם השנים פותחו שיטות שונות המאפשרות הדברה והרחקת יונים, ניתן לקרוא עליהן באתרי אינטרנט כמו https://www.nyonim.co.il. נבהיר כי "הדברת יונים" אינה פירושה השמדתן כפי שניתן לחשוב מהדברת חרקים.

 

אמרו לא לקן

עוד לפני נקיטת יוזמות מורכבות של הדברה והרחקת יונים, אחד הפתרונות הפשוטים ביותר להרחקת יונים הוא באמצעות סיכול ניסיונות להקמת קן. בניגוד להריסת בתי מחבלים אין צורך לקבל אישור של בג"צ. כל שצריך לעשות זה לפרק אותו, עדיף כשהוא במהלך ההקמה, אך אפשר גם בשלבים מתקדמים יותר. בלי קן ליונים לא תהיה סיבה לחזור.

 

ספריי דביק או מסריח

שיטה נוספת להרחקת יונים היא באמצעות ספריי שניתן לרכוש בחנויות שונות. מתיזים אותו באזור התכנסות היונים ועל פי הטענה, החומר הדביק יוצר תחושה לא נעימה עבור היונים שנוטשות את המקום. ישנו גם ספריי הגורם לריח הדוחה יונים אך אינו מסריח לבני אדם.

פתרונות אלה זולים יחסית אך לא אפקטיביים במיוחד. הספריי הדביק הוא מגנט ללכלוך ויוצר כתמים במגע עם השמש. הספריי הריחני אינו מחזיק זמן רב באוויר הפתוח ולבטח לא לאחר גשם.

 

דחליל

שיטה זאת גם נחשבת לזולה ואינה מצריכה סיוע של איש מקצוע. דחליל של עורב או עוף טורף אחר מצליח להרתיע את היונים לפרק זמן מסוים, אך לאחר מכן הן מתרגלות לנוכחותו.

 

קפיץ מקפיץ

הוא סליל עשוי נירוסטה שניתן להניח אותו על מעקה בלי חשש שיפגע בילדים בגלל גמישותו. סליל זה מקשה על יונים להתייצב עליו ולכן הן יתרחקו מהאזור לאחר הנחתו. ניתן לשלב את הסליל עם ספריי דביק או ריחני. מומלץ להתייעץ ולהסתייע במרחיקי יונים בעת התקנת הסליל.

 

דוקרני נירוסטה

כמו הסליל הדוקרנים אמורים למנוע מהיונים להתנחל בעמדה האהובה עליהן. בניגוד לסליל, הדוקרנים יכולים לסכן ילדים ואחרים אם הם מונחים באזור עם גישה לתושבי הדירה. הדוקרנים גם לא נחשבים לאסתטיים למי שהדבר חשוב. הדוקרנים הם אמורים למנוע מיונים להתנחל על אדן החלון. הצבתם אינה דורשת קדיחה, שימוש  בדבק יספיק.

 

רשתות

פתרון נוסף של הדברה והרחקת יונים. הוא מונע את גישתן של היונים לאזור המחייה שלהן. החיסרון בשיטה זאת הוא שהרשתות אינן מתאימות להגנה על שטחים גדולים. ישנן רשתות מברזל מגולוון הנחשבות לחזקות והעמידות יותר אך הן כבדות יחסית.

ישנן רשתות מפוליטילן שנחשבות לעמידות יחסית אך לא אסתטיות במיוחד. פתרון אחד לבעיית הנראות היא רשת שקופה מניילון שאינה חזקה כמו ברזל אך עדיין אפקטיבית. אם יש בעיית יונים בבניין משותף, שיתוף פעולה בין הדיירים יכול לפתור את הבעיה עבור כולם על ידי התקנת רשתות בכל הבניין.

 

פתרונות טכנולוגיים

שתי שיטות נוספות להרחקת יונים הם באמצעות רעשים אולטראסונים. צליל זה אינו משפיע על בני אדם אך מבריח יונים. כמו כן ניתן להשתמש בדוקרנים או סליל מחשמלים. פתרונות אלה נחשבים ליקרים יחסית לאחרים.

 

מלכודת יונים

בניגוד לשיטות האחרות שמבריחות יונים, המלכודת לוכדת אותן. פתרון זה מתאים גם למפעלים או חדרי אוכל שמושכים יונים רבות והרחקתם מהמקום מהווה גם דרישה של רשויות הבריאות.

יוֹנָה

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת