חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מספר יתרונות בולטים במכתב התראה לפני תביעה

אחת מהסצנות המוכרות ביותר בתכניות המשפטיות בטלוויזיה היא דמותו של השליח המגיע אל דמות ההמומה ומושיט לה מעטפה עם הזמנה לדיון משפטי.

במציאות, פעמים רבות כאשר ישנו צד המעוניין לפתוח בהליך משפטי כנגד צד אחר, מקובל לשלוח מכתב התראה אודות הכוונה לפתוח בהליכים אלו.

מטרת המכתב היא כמובן ליידע את הצד השני, מתן הסבר על נסיבות השליחה וכמובן מאפשר לו להגיב ואולי אף לשנות את דעתך. למכתב התראה ישנם יתרונות כמו גם חסרונות אותם נמנה במאמר זה.

 

יתרונות בשליחת מכתב ההתראה לפני תביעה

  1. היתרון של מכתב התראה לפני תביעה הוא קודם כל מה שנקרא לו העדה על תום לב. מי ששולח את מכתב ההתראה לפני התביעה בעצם מעיד בכך שהוא פועל בתום לב בכל הקשור לתביעה. המכתב מבטא את רצונו לסיים ולפתור את הבעיה מחוץ למסדרונות בית המשפט וכי הוא ניסה לעשות כל שביכולתו כדי שכך יקרה. שליחת המכתב יכולה לשמש לאחר מכן בהליך עצמו כראיה על כך שפותח ההליך תם לב.
  2. יתרון נוסף למכתב ההתראה היא כי הוא מסייע לבסס את עמדתה של התביעה בהליך המשפטי. מכתב ההתראה מניח את התשתית הראשונה לצד התביעה.
  3. היתרון השלישי למכתב התראה והוא גם כנראה החשוב ביותר, זה שיתכן ומכתב ההתראה יעזור לפתור את הסכסוך מחוץ לכתליי בית המשפט. המכתב יכול להוות פתח לקיומו של משא ומתן והגעה להסדרים.

 

חסרונות בשליחת מכתב התראה לפני תביעה

לצד היתרונות, ישנם גם חסרונות בשליחת המכתב, בייחוד אם לא עושים זאת בצורה הנכונה.

  1. שליחתו של מכתב ההתראה עלולה לא רק שלא לסייע בפתרון הסכסוך, אלא גם לגרום להגדלתו. המכתב יכול להתפרש כאיום או כביטול קשרי חברות במידה והיו בין הצדדים. לכן, כדאי לחשוב טוב האם שליחת המכתב תביא תועלת יותר מאשר הנזק שהוא עלול לגרום.
  2. שליחת מכתב ההתראה תחשוף את טענותיו של התובע ובכך ייהרס אלמנט ההפתעה שחשוב להליך המשפטי. בנסיבות מסוימות כאשר הטיעונים לא גלויים לצד השני הדבר תורם להצלחת ההליך. לכן, חשוב מאוד לשים לי כי מכתב ההתראה יהיה מפורט וברור אולם לא בצורה אשר עלולה לפגוע באינטרס של הצד התובע ואשר עלולה להזיק לו בהליך המשפטי.

 

לסיכום

בין אם אתם מעוניינים לשלוח מכתב התראה ובין אם קיבלתם אחד כזה, מומלץ כצעד ראשון לפנות אל עורך דין.

במידה וקיבלתם מכתב התראה הדבר האחרון שעליכם לעשות הוא לנסות להשיב באופן עצמאי.

כל תשובה שתענו שהיא לא מדויקת עלולה לשמש כנגדכם בעתיד. בנוסף, לאור החסרונות שמנינו כאן, במידה ואתם הצד שמעוניין לנקוט בהליכים המשפטיים, כדאי להתייעץ עם עורך דין מהי הדרך הנכונה ביותר לכתוב את המכתב.

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת