חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

באילו מקרים ניתן להוזיל מס שבח?

מוכרים נכס נדל"ן? כדאי שתכירו את מס שבח כחלק מעלויות העסקה שלך. מס שבח מביא בחשבון את רווח ההון שלכם ממכירת נכס הנדל"ן ומטיל עליכם מס בגובה רבע מהרווח הנובע מעסקת הנדל"ן. בשורות הבאות נסקור את האפשרויות להוזיל את מס השבח, כאשר מדובר באחד מהרכיבים המשמעותיים אליהם יש להתייחס בבואכם לבצע עסקת מכר נדל"ן. במקרים מסוימים קובע החוק אפשרות לקבלת פטור ממס שבח וניתן להוזיל כך את עלויות העסקה. 

 

השיטה הלינארית לחישוב מס שבח

החל משנת 2014 נהוגה השיטה הליניארית לחישוב מס שבח. שיטה זו מיטיבה עם מוכרי הדירות. אופן החישוב של השיטה הליניארית, הוא חישוב מספר השנים בהן החזיקו מוכרי הדירה את דירתם. החזקת דירה למשך שנים רבות יותר, תוביל להפחתת מס השבח. לעומת זאת, החזקה לתקופה קצרה יותר תעלה את החבות לתשלום מס שבח.

המועד הקובע לחישוב ההנחה במס הוא 1.1.2014 יום קביעת ההנחה והמס יחושב על פי כל תקופה בנפרד. לבחינת אפשרות לפריסת מס ניתן להיוועץ עם עו"ד משה קריסי .

 

בעלות על דירת מגורים יחידה

אם בבעלותכם דירה יחידה למגורים, ניתן לקבל פטור ממס שבח. לכך מתווסף תנאי נוסף והוא שלא מכרתם דירה בשנה וחצי האחרונות. ככל שבבעלותכם דירה נוספת או חלק מדירה נוספת, לא תהיו זכאים לקבל את הפטור. תנאי חשוב נוסף הוא שעליכם להיות תושבי ישראל כדי להיות זכאים לקבל את הפטור. העמידה בתנאי רלוונטית ליום מכירת הדירה, כך שתנאי הפטור ייבחנו במועד זה לא לפני ולא אחרי.

 

תמ"א 38 בשיפוץ מבנה מגורים קיים

בפרויקטים שכאלה, נהוג לשפץ את הבניין ולחזק אותו מפני רעידות אדמה ולשדרג את הבית המשותף, בתוספת מעלית ובחדר או חדרים לדירת המגורים. ניתן לקבל פטור ממס שבח על התמורה הניתנת בדרך של בנייה, כלומר עבור עליית ערך הנכס כתוצאה משיפוץ פני הבניין ובנייה בשטח המשותף לכלל הדיירים. במידה ולא יחוזק הבניין מפני רעידות אדמה – לא יתקבל הפטור.

 

דירה שהועברה בירושה

בעת קבלת דירה בירושה לא יחויבו הרוכשים במס שבח. כלומר, אין מס שבח כשמקבלים דירה בירושה. בחינה נוספת של הזכאות לפטור תתקיים בעת מכירת הדירה אשר הועברה בירושה. ככל שניתנה יותר מדירה אחת, לא יתקבל פטור עבור יותר מדירה אחת. באשר לדירה אחת, נחזור לכלל הראשון ונבחן האם המוריש מכר דירת מגורים בשנה וחצי האחרונות. אם לא עשה כן, יינתן פטור. אם כן, לא יינתן פטור.

 

דירה שנתקבלה במתנה

בדומה לדירה שהועברה בירושה, המקבל דירה במתנה לא יהא חייב במס שבח. יחד עם

זאת, בעת מכירת הדירה יחושב מסך השבח מיום רכישת הדירה ולא מיום קבלת המתנה,

ומקבל המתנה יישא בהוצאות המס עבור כל התקופה.

מַס

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
ייעוץ בתוכנית פרישה
לקראת הפרישה לפנסיה – זה המידע הנחוץ

נהוג לומר שהחיים האמיתיים מתחילים ביום הפרישה לפנסיה. שכן, זו תקופה שמאפשרת להגשים חלומות, למצוא מחדש תחביבים אבודים וליהנות מכל רגע, מבלי לחוות סטרס מיותר שעולה לא פעם בדרך או בעת ההגעה למקום העבודה. מדריך זה ירכז בפניכם את כל

תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב