חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עם תחילת 2022 – הכירו את הזכויות שלכם במקום העבודה

על פי החוק בישראל, כל עובד, בין אם במגזר הציבורי ובין אם במגזר הפרטי, זכאי לזכויות בכל הנוגע ליחסים בעבודה, לתנאי העסקה, לפיטורין, לימי מחלה או חופשה, זכויות סוציאליות ופנסיוניות ועוד. במאמר הבא תתוודעו לזכויותיכם בעבודה לקראת 2022.

 

זכויות בעבודה בעקבות הקורונה

בשל מגפת הקורונה בשנתיים האחרונות הזכויות של העובדים השתנו בתקופות של הסגרים והמשבר הכלכלי. מכיוון שמאות בתי עסק פשטו את הרגל או נקלעו להפסדים גדולים החוק אפשר למעבידים לפטר עובדים או להוציאם לחל"ת או לצמצם את היקף משרתם ואף להרע בתנאים.

למשל, עובדים שהוחזרו לאחר חל"ת נאלצו לרדת בהיקף המשרה, לעבוד פחות שעות או לקבל פחות שכר בעוד שאחרים נאלצו לעבור לעבודה מהבית. בתקופה זו הביטוח הלאומי השלים את שכר שלהם ורבים קיבלו דמי אבטלה לזמן ארוך ומענק כספי לאחר שחזרו לעבודתם.

עובדים עצמאים קיבלו מהביטוח הלאומי מענקים על פי פעימות, הטבות מס והלוואות. במקומות עבודה שבהם יש הסכמים קיבוציים כמו משרד החינוך, הגופים של הסתדרות וארגון המורים הקפיד שלא להפר אותם, אך גם שם הוצאו לא מעט עובדים לחל"ת מכיוון שלא התחסנו נגד הנגיף.

 

זכויות בעבודה לקראת 2022

הקורונה הביאה עימה לא מעט שינויים התקפים גם לשנת 2022. למשל, המעסיקים מחויבים בתו ירוק. במקומות עבודה בהם עובדים עם קהל אין אומנם חובה לחייב עובד להתחסן אך הוא חייב לערוך בדיקה כל 72 שעות ולקבל תוצאה שלילית על מנת להגיע למקום העבודה. גם בנושא השעות הנוספות של העובד חלו שינויים.

החוק מאפשר למעסיק להעסיק את העובד בשעות נוספת יותר מהמקובל בימי שגרה. כלומר, עד 57 שעות בחודש כולל השעות הנוספות. כמו כן, לעובדים יש זכויות בזמן שהם צריכים לשהות בבידוד או להיוותר בבית עם ילדיהם שהוכנסו לבידוד. בזמן הבידוד העובד רשאי לקבל דמי בידוד מהמעסיק שאינם דמי מחלה.

ביחד עם זאת, תקופה זו נחשבת להיעדרות מהעבודה וניתן לנקות 4 ימי מחלה ממכסת ימי המחלה הצבורים אך אין צורך להגיש תעודת מחלה. למרות זאת חל איסור לפטר עובד שנמצא בבידוד. גם בימי שגרה החוק מאפשר לעובד לנצל ימי מחלה עקב מחלה של בן או בת הזוג, הורה או ילד.

במידה והעובד חלה בקורונה ונעדר מעבודתו הוא זכאי כמו בכל מחלה לדמי מחלה כנגד אישור רפואי, אך אם הוא בחל"ת הוא אינו זכאי לכך מכיוון שבתקופה זו יחסי העובד והמעביד אינם תקפים. זכות נוספת של העובד היא קבלת דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי במידה והוא נדבק בקורונה במקום העבודה.

 

היכן ניתן לברר את הזכויות של העובד?

על מנת לדעת מהן הזכויות בתקופה מאתגרת זו ניתן לבדוק את הזכויות של העובד המתעדכנות ברשת ולהתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה לגבי הזכויות שהוזכרו ואחרות. למידע נוסף הקליקו https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה.

דיני עובדים

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת