חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קצבת נכות כללית – שאלות נפוצות

תמיד נשארות שאלות שלא נענו, דברים ששכחתם לברר ולכן הינה בפניכם כמה תשובות לשאלות הנפוצות ביותר על קצבאות לנכות כללית.

גם אם יש משהו שלא חשבתם עליו עדיין, זו ההזדמנות לצלול פנימה ולגלות שאולי ישנן תשובות לשאלות עתידיות שפשוט עוד לא עלו לכם, ולא יזיק לשמוע עוד מידע לפני כניסתכם לתהליך.

 

מי זכאי לקצבת נכות

לקצבת נכות כללית ישנם תנאי זכאות, קודם כל עלייך להיות תושב ישראל מגיל 18 עד שנה לאחר גיל הפרישה. בנוסף אנשים שלא עובדים או שההכנסה שלהם בין אם כשכירים או כעצמאיים היא בגובה נמוך מהשכר הממוצע משמעותית. דבר חשוב ועיקרי בכדי להיות זכאי לקצבה, זה שצריכות להיות הוכחות ברורות שיש קושי בהשתכרות וביטוח לאומי קבע את אחוזי הנכות למבקש בקצבה.

 

איך קובעים את אחוזי הנכות?

את אחוזי הנכות קובעים על ידי וועדה רפואית, שהיא פועלת על פי רשימת מבחנים רפואיים אשר נמצאים בתקנון הביטוח הלאומי. על פי הרשימה הזו, ישנם אחוזי נכות מוגדרים על פי כל ליקוי רפואי, ואם לנבדק יש כמה ליקויים, נקבעים אחוזי נכות לכל ליקוי בנפרד. את אחוזי הנכות הכוללים, יקבעו בעזרת חישוב משוקלל ולא בעזרת חיבור הסכומים.

 

מה ההבדל בין אחוזי נכות רפואית לדרגות אי-כושר

  • אחוזי נכות רפואית – נקבעת על ידי רופא בביטוח לאומי או וועדה רפואית לנכות כללית, על פי חומרת הליקוי, ישנן דרגות שונות על פי כל ליקוי הנותן אחוזי נכות שונים. אחוזי הנכות עצמם לא מזכים בקצבה, אך זה תנאי חובה כדי לקבוע את איבוד היכולת להשתכר ואת דרגת אי-הכושר. כאשר אחוזי הנכות במצב חומרה משמעותי ניתן לדון על דרגת אי הכושר.
  • דרגת אי-כושר – מתמקדת בקושי של אדם להשתכר, וקביעתו נעשית על פי אחוזי הנכות ועל פי גורמים משפיעים הנכללים בקביעה, כמו השכלה, ניסיון תעסוקתי ועוד. לאיבוד הכושר יש ארבע דרגות עיקריות, בשונה מאחוזי הנכות שיש להם הרבה דרגות והשפעות שונות.

 

במצב הפחתת עבודה, האם צריך לעבור וועדה רפואית מחדש?

במידה והפסקת לעבוד, תוכל לקבל את קצבת הנכות שקיבלת לפני מבלי לעבור מחדש את הוועדה הרפואית, כל עוד כמובן דרגת אי הכושר אשר נקבעה כאשר התחלת לעבוד, עדיין נמצאת בתוקף. במידה והפסקת לקבל את קצבת הנכות מכיוון שהיו לך הכנסות גבוהות, גם כן תוכל לחזור לקבל את הקצבה במצב שההכנסה שלך תפחת ודרגת אי הכשירות בתוקף.

 

האם ניתן לקבל קצבת נכות בדיעבד?

ניתן לקבל תשלום רטרואקטיבי עבור תקופות קודמות, וזאת עבור שניים עשר חודשים לכן היותר מהיום שהוגשה התביעה. את קבלת  האישור לתשלום רטרואקטיבי ניתן לקבל כאשר קיימת הוכחה ברורה שהייה קושי בהשתכרות ולמרות שהקביעה של אחוזי הנכות הגיעו מאוחר יותר, הייתה פגיעה ביכולת השתכרות כבר לפני כן, יש להוכיח את מועד תחילת הנכות והשפעתו.

 

אל תהססו לשאול

לשאול לא יכאיב, זה רק יעזור, כל שאלה שנראית לכם אפילו סתמית, תעזו לשאול בקול רם או לחפש ברחבי האינטרנט, או אפילו לצלצל למוקדים הרלוונטיים. תמיד טוב לשאול ולגלות שאולי צדקתם ולהרחיב את הידע שלכם על דברים כאלו חשובים.

מחשבון

 

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת