חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית באירוע שאמור להיות המאושר ביותר בחיי הורים הוא אירוע טראומתי עם השלכות לשנים רבות. במצב שכזה יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולהגיש תביעה, במקרה הצורך.

 

עוגמת נפש

בעיה רפואית המתגלה במהלך לידה ומסכנת את היולדת ו/או את העובר הן סיוט עבור כל משפחה. מצב זה עלול לחרוץ את גורלם של העובר ואמו היולדת לשנים של סבל פיזי ונפשי, נכות, מחלות, ניתוחים ובמקרי קיצון למוות. בהתאם לגודל הנזק שנגרם. לעיתים מתברר כי הנזק נגרם כתוצאה של רשלנות רפואית בלידה.

פירוש הדבר הוא כי ניתן היה למנוע את המצב אם הצוות הרפואי היה פועל בהתאם למצופה והנדרש ממנו. עוגמת הנפש הגדולה שנוצרת כתוצאה מכך עלולה להשפיע על שאר בני המשפחה הגרעינית ועל תפקודה כמשפחה בגלל המצב הרפואי החדש.

 

מתחמשים בעורך דין

אחת ההשלכות המצערות של אירוע כזה היא ההתגוננות המשפטית המיידית של המוסד הרפואי המטפל לצד הטיפול הרפואי שהם מחויבים להעניק. נדירים הם המקרים בהם בית החולים ייקח על עצמו אחריות מלאה ויודה כי התרחשה רשלנות רפואית בלידה.

זאת הסיבה שעל המשפחה לדאוג לעצמה ולהיעזר בסיוע משפטי של עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית. איתם ניתן יהיה לקבל פיצוי כספי שיכלול את עוגמת הנפש ואת הטיפולים הרפואיים הנדרשים לטפל בבעיה הרפואית או בנכות של העובר, האם או שניהם.

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

למרות שעולם הרפואה התקדם משמעותית מאז המהפכה התעשייתית והטכנולוגית ואחוזי התמותה בילודה צנחו משמעותית אין זה אומר שכל סיבוך רפואי בלידה פירושו רשלנות רפואית. לכל פרוצדורה רפואית יש סיכונים שעשויים להתממש למרות שהצוות הרפואי פעל כשורה.

עם זאת, ברגע שצוות רפואי חורג מהתנהלות רפואית תקינה ומהסטנדרטים הדרושים וחריגה זאת גורמת לנזק גופי – מדובר ברשלנות רפואית. הרשלנות יכולה להיות כתוצאה מבחירה שגויה בטכניקת לידה או ממחדל במעקב אחרי היולדת.

יש לזכור כי אישה היולדת לראשונה עשויה לשהות בבית החולים כ-15 שעות וקרוב לעשר שעות ללידות נוספות. במשך זמן זה היולדת והעובר שלה חייבים להיות תחת פיקוח רפואי עד אחרי הלידה.

 

תביעת רשלנות רפואית

אם עולה חשד כי סיבוך רפואי בלידה נוצר כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בנושא. באמצעות המסמכים והתיעוד הרפואי של מומחה בעל התמחות רלוונטית ניתן יהיה להעריך שהתרחשה רשלנות רפואית. בשלב זה על התובעים לשקול אם הם מעוניינים לפתוח בהליך משפטי.

במקרים רבים עולה חשש מפני עלות התהליך ואורכו. ברוב התיקים של רשלנות רפואית שכר הטרחה הוא חלק מוסכם של הפיצוי שיתקבל, שמקרה של זכייה. ההליך המשפטי עצמו עלול להמשך בין 3 עד 5 שנים, אך הפיצוי יכול לסייע רבות למשפחה שחוותה טראומה באירוע שאמור להיות משמח.

רשלנות רפואית בלידה

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת