חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך משתקמים כלכלית לאחר פשיטת רגל

הדבר שהכי מלחיץ אנשים שפשטו את הרגל, הוא שהתהליך לא יישא את הפירות המצופים ממנו, ולאחר תקופה מסוימת – המצב הכלכלי שלהם יחזור לקדמותו. הליך של פשיטת רגל שנחשב למוצלח, הוא כזה שיוצר מצב שבו גם לאחר תקופה ארוכה מאז קבלת צו ההפטר, ההתנהלות הפיננסית של החייבים נשארת מאוזנת ו"בריאה", והם נחשבים לכאלו שהשתקמו כלכלית. כיצד עושים זאת?

איך מבצעים תהליך של פשיטת רגל הכי מהר שאפשר?

מי שבחרו להגיש בקשה לפשיטת רגל הם אנשים, שצברו חובות גבוהים ואינם יכולים להתמודד עמם. המטרה היא לאפשר לחייב לסיים את ההתמודדות עם החובות בתוך זמן מוקצב, על מנת שיוכל להתחיל לחיות ללא חובות.

אין זה אומר שפושטי רגל הם אנשים שקיבלו איזושהיא מתנה, אלא להפך: למעשה מדובר במי שבחר ללכת על הפתרון האחרון שכל אחד מאיתנו היה רוצה, ונותן את כל מה שיש לו לרבות נכסים וכמובן שכל הכנסה שהיא, לטובת כיסוי החובות. מחיקת חובות בהחלט ניתנת לביצוע במקרים מסוימים של חובות מסוגים מאוד ספציפיים, וזה יכול לסייע לצמצום היקף החובות ולהקלה על תקופת הפירעון. אבל זה עדיין אומר שאדם החייב כספים, יצטרך לשלם את חלקם הגדול ולהקריב לצורך כך את כל מה שיש לו ובעיקר את פרטיותו, על מנת לקבל את ההזדמנות השנייה שהוא כל כך חפץ בה, להתחלה של חיים פיננסיים חדשים.

פשיטת רגל במשרד עורכי דין טוב כמו מיסקביץ' למשל, יכולה בהחלט להיות הליך מהיר יחסית ולהסתיים בתוך כשנתיים, אבל זה תלוי מאוד בחייב ובמידת שיתוף הפעולה שלו עם כל מה שדורש התהליך.

איך משתקמים

כיצד מתמודדים עם תקופת הפירעון עד לקבל ההפטר?

אפשר ואף רצוי, להסתכל על תכנית הפירעון כעל תקופה מחנכת. הכוונה היא לכך שהתנהלות כלכלית כושלת וקבלת החלטות לא חכמות, הם אלו שהובילו למצב הקשה שאליו הגיע החייב. ניהול כספים לא נכון חייב להיפסק על מנת שתהליך של פשיטת רגל יסתיים בצורה טובה, וישיב את החייב ל"נקודת האפס" שתאפשר לו באמת לחיות מחדש.

תכנית פירעון שנבנית בצורה חכמה בהתחשב בכל נתוניו של החייב ובמצבו הכלכלי בעת החתימה, תיתן לו קווים מנחים לגבי ניהול נכון של כספיו עד לקבלת ההפטר, ו"תאמן" אותו לחיות בצורה מאוזנת גם בהמשך. כאשר אף נושה לא רודף אחריו, הוא יכול למעשה להתחיל פרק חדש ונטול חובות, והאפשרויות שלו פתוחות ממש כמו אדם שמעולם לא היה לו חוב.

סיימתם את התהליך. ומה עכשיו?

לאחר פשיטת רגל אנשים רבים מרגישים כמו דגים ששחררו אותם מחוץ למים. מומלץ ביותר לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין המתמחה בפשיטות רגל, הן לפני ובמהלך התהליך, והן לאחר שהתהליך מסתיים. ליווי כזה עשוי למנוע הידרדרות נוספת במצב הכלכלי, ויכול להניע אפשרויות חדשות של אנשים שפשטו את הרגל, לבנייה מחדש של עצמם מבחינה פיננסית בצורה מושכלת הרבה יותר.

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך
איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלך?

חברות קידום אתרים הם מונח שלמעשה שייך לעולם המקצועות שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, הרי איש לא חשב ללכת להיות מקדם אתרים לפני שלושים שנה, אז מה בעצם חשוב לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך, מה הם הפרמטרים שיעזרו לך להחליט איך

שיווק
מהם שלבי המשפך השיווקי

כדי להצליח היום בכל תחום עסקי ולהגיע ביעילות לקהל היעד, בעלי עסקים חייבים להכיר את העולם המורכב של השיווק. אחת השיטות והמסגרת הפופולריות היום, שעוזרת לקדם ולרכז את תהליך השיווק היא המשפך השיווקי. המשפך השיווקי מורכב ממספר שלבים אותם עוברים

קנאביס רפואי
ידע הוא כוח: לאילו מחלות קנאביס רפואי עוזר?

השימוש בקנאביס רפואי כתרופה עבור מחלות ותסמינים שונים בתחום הכאב ובריאות הנפש, הופך פופולרי ונחוץ יותר בשנים האחרונות בקרב מטופלים רבים. ככל שתחום הרפואה ממשיך וחוקר את הפוטנציאלי הטיפולי הטמון בצמח הקנאביס, כך מתגלות סגולותיו הרבות, והפוטנציאלי הטיפולי שלו והקלה

טראומה ופוסט טראומה
מה ההבדל בין טראומה ופוסט טראומה

טראומה ופוסט טראומה הם שני מושגים הממלאים תפקיד משמעותי בהבנת ההשפעה של חוויות שליליות על בריאותם הנפשית של אנשים. למרות שלעיתים משתמשים בשני המושגים גם יחד, חשוב להבין את מהות ההבדלים ביניהן, מבחינת זמן ההופעה, הסימפטומים, רמת התפקוד המושפעת והמשמעות