חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרגומים נוטריונים – כמה זה יעלה לנו?

תרגום נוטריוני נדרש לשם העברת מסמכים, תעודות, חוזים או תצהירים למדינות בחוץ לארץ לצורך קיום מגוון רחב של פעולות.  על מסמכים משפטיים שונים חלה החובה להיות מוכחים ונדרשת אסמכתא לכך שהתרגום שנעשה למסמך הוא זהה לחלוטין לתוכנו המקורי. חתימת הנוטריון מעידה כי המסמך נאמן וזהה למקור ושלא הוספו או הוחסרו ממנו מאומה. על העלות של תרגומים מסוג זה במאמר שלפניכם.

 

תרגום נוטריוני

על מנת לספק אישור של תרגום נוטריוני, הנוטריון צריך להיות בקיא, הן בשפת המקור והן בשפה שאליה מתורגם המסמך. דוגמאות של תרגומים נוטריוניים הן, תעודות פטירה ותעודות לידה, תעודות לגבי השכלה ותארים מאוניברסיטאות בחו"ל, תעודות נישואין ותעודות גירושין, נתונים ממרשם האוכלוסין, מסמכי ירושה, צוואות, חוזים בין חברות, הסכמי ממון וכדומה.

 

אישור אופסטיל

ישנם מצבים בהם מלבד אישור התרגום הנוטריוני, יש צורך גם באופסטיל. האופסטיל הוא חתימה נוספת, של  רשות רשמית במדינה אשר מעידה כי המסמך שתורגם, הינו אכן מסמך רשמי של המדינה וכי מי שתרגם את המסמך, הוא נוטריון מוכר ומוסמך לכך. הדבר נדרש למסמכים ציבוריים שהונפקו על ידי רשות מרשויות המדינה.

מדובר בין היתר על תעודות נישואין וגירושין שהוצאו ממשרד הפנים, תעודות השכלה ממשרד החינוך וכן הלאה. האימות של מסמכים מעין אלו מצוי בתחום סמכותו של משרד החוץ.

 

מחיר קבוע

מחירי התרגום, נקבעו על ידי המדינה ומפוקחים על ידה. הם מפורסמים ומתעדכנים אחת לשנה. לנוטריון אסור לבקש מחיר שונה מזה שנקבע והוא אינו יכול לוותר על שכרו הקבוע . הדבר מאפשר לשמור על אינות התרגומים ולמנוע מצב בו התחרות בין הנוטריונים, תביא לשחיקה בשכר המגיע להם.

המחיר אמנם קבוע, אך הוא משתנה בהתאם להיקף של התרגום. מאה המילים הראשונות שיתורגמו יעלו 211 ₪ וכל מאה מילים נוספות עד למסמך בן 1000 מילים, יעלה 167 ₪ לכל מאה. מעבר לאלף מילים המחיר ישתנה ולכל 100 מילים יהיה 80 ₪.

 

מתי נדרש תרגום

הצורך בשירותי תרגום של נוטריון יכול להידרש במסגרת מגוון גדול של תהליכים בתחום המנהלי תחום המשפטי. בתחום הבירוקרטי נדרש תרגום של, תעודת לידה, תעודת נישואים, תעודת פטירה ועוד. לעיתים נדרש תרגום נוטריוני גם במסגרת הליכים הנוגעים לאישורי שהייה והתאזרחות, הליכי צוואות וירושה הליכי הסדרת מעמד זוג ועוד.

 

סיכום עלות התרגום

לסיכום הנושא, במאמר זה הסברנו מהם תרגום נוטריוניים, מתי הם נדרשים וכיצד הם מתומחרים. כפי שציינו, המחיר הינו קבוע ומתעדכן אחת לשנה ואין מקום למשא ומתן סביב העלויות של השירות. הדבר מאפשר לסמוך על התרגום ולספק תמורה הוגנת לנוטריון שעוסק בכך. חשוב לבצע את התרגום אצל מי שהוסמך לכך על מנת להגן על עצמכם מבחינה משפטית.

איש משפט

 

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות

אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא חותמת בינלאומית המאשרת אמיתות ותוקף של חוזים בינלאומיים. חותמת זו נדרשת במקרים רבים לצורך שימוש במסמכים ציבוריים במדינות אחרות. המאמר יפרט אילו חוזים מחייבים אתכם לחתימת אפוסטיל.   מה זה אפוסטיל? אפוסטיל הוא אישור בינלאומי המאמת את

האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק
האם קיים ביטוח קבוצתי לעובדים מרחוק?

בשנים האחרונות שיטת העבודה מרחוק הפכה לנפוצה מאוד. כאשר יותר ויותר חברות מאמצות הסדרי עבודה גמישים, הסוגיה של מתן הטבות לעובדים מרחוק עלתה לכותרות. אחד מהטבות אלו הוא ביטוח קבוצתי, שבאופן מסורתי הוצע לעובדים העובדים פיזית במקום העבודה. עכשיו, נשאלת