חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החייאת חזיתות מבנים: המומחיות שבשיקום יופי אדריכלי

מבנים רבים בארץ הם מבנים ישנים שאינם מוגנים, וטומנים בחובם ליקויים שעלולים להביא לצו של מבנים מסוכנים. מדובר לא רק על ליקויים פנימיים הנובעים מבלאי או נזילות, אלא גם על ליקויים במעטפת החיצונית שלהם. המאמר יעסוק בשיקום אדריכלי של מבנים.

 

ליקויים בחלק החיצוני של המבנה

בין אם מדובר על מבנים העשויים בטון ובין אם עשויים מעץ או אבן, החומרים אמורים לספק הגנה וחוזק כדי לאפשר איטום וחיפוי ראוי למבנה. למרות זאת, ישנם מבנים ישנים שיש צורך לחזק ולשפץ את החיפוי והאיטום החיצוני שלהם. כאן נכנס לתמונה המושג שיקום מעטפת מבנה.

כלומר, חידוש מעטפת המבנה באמצעות שיפוץ. לא פעם נראים אריחים רופפים במעטפת החיצונית של המבנה העלולים לסכן את עוברי האורח. הרפיון עלול לנבוע מתשתיות, צנרת, אלמנטים שלא קשורים לבנייה או חיווט בלוי שנראה מבחוץ. גם מזג אוויר סוער, שריפה של המבנה או תוצאה של רעידת אדמה עלולים להביא לשינויים כאלו, כמו גם תזוזת המבנה כתוצאה מסטייה. אלו סיבות שמחייבות תיקון המעטפת ושמירה על בטיחות המבנה.

ליקויים בחלק החיצוני של המבנה

איטום המעטפת

האיטום שנעשה מחומרים שונים מטרתו לבודד חום וקור, לבודד רעשים, למנוע רטיבות ונזילות ולהגן על מבנה מפני שריפות. כאשר האיטום החיצוני אינו מספק הגנה כזו או מתפורר לאורך השנים יש לבצע איטום מחדש. התוצאה של איטום נכון יאפשר מגורים תקינים לשנים ארוכות ויעשה בצורה שתשדרג את המבנה גם מבחינת הנראות שלו.

 

מה כולל שיקום של חזיתות מבנים?

שיקום חזיתות מבנים נעשה במעטפת החיצונית של המבנה. מעבר לאיטום, השיפוץ מתחיל מקירות הבטון ועד לאריחים החיצוניים כדוגמת מרפסות, סורגים, מעקות, צנרת חיצונית, גגות, מסתורי כביסה ועוד. כלומר, חיזוק ושיפוץ אדריכלי ברמות שונות ועל פי הצורך כדי לוודא שהמבנה מתחזק ובאותה מידה האסתטיקה נשמרת. ישנם אף שיפוצים בהם הדיירים ירצו להוסיף מרפסות, להחליף את האריחים או המעקות ולא רק לתקן אותם וכן הלאה.

מה כולל שיקום של חזיתות מבנים

מי מבצע שיקום אדריכלי?

את השיקום האדריכלי יש להזמין אך ורק מחברה בעלת רישיון לשיפוץ מבנים מסוכנים שיש לה צוות עובדים מקצועי ומנוסה, מהנדס בניין מוסמך ואדריכל. ישנם סוגי עבודות שיש להיות מוסמך לעסוק בהן ולכן לא מדובר בשיפוץ עצמאי או שיפוץ זול של חאפר. מעבר לכך, כאשר העירייה מוציאה למבנה מסוים צו מבנה מסוכן, יש לתקן תוך פרק זמן קצר את הליקויים באמצעות חברת שיפוצים שעוסקת בשיקום מבנים מסוכנים.

 

שיקום אדריכלי מקצועי

לסיכום, שיקום אדריכלי מקצועי צריך לתת מענה למעטפת מבנה וחזיתות שחוקות. יש לתת תשומת לב להתנתקות האריחים החיצוניים, לסדקים משמעותיים, כתמי רטיבות, בטון פגום, איטום תקין ושימוש בחומרים איכותיים ובשיטה שאינה מסכנת את הדיירים. ככל שמדובר בחברת שיפוץ מקצועית, כך גם העבודות יהיו יעילות ואסתטיות.

החייאת חזיתות מבנים המומחיות שבשיקום יופי אדריכלי

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
ייעוץ בתוכנית פרישה
לקראת הפרישה לפנסיה – זה המידע הנחוץ

נהוג לומר שהחיים האמיתיים מתחילים ביום הפרישה לפנסיה. שכן, זו תקופה שמאפשרת להגשים חלומות, למצוא מחדש תחביבים אבודים וליהנות מכל רגע, מבלי לחוות סטרס מיותר שעולה לא פעם בדרך או בעת ההגעה למקום העבודה. מדריך זה ירכז בפניכם את כל

איך בוחרים את המשכנתא הטובה ביותר
איך בוחרים את המשכנתא הטובה ביותר?

רכישת דירה היא אחת ההשקעות החשובות ביותר בחיינו. רבים מאיתנו נעזרים במשכנתא כדי לממן את הרכישה, ולכן חשוב להבין כיצד להתנהל. יתרה מכך, בחירת המשכנתא הטובה ביותר עשויה לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יסביר איך בוחרים את המשכנתא הטובה ביותר

תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה