חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משאבות חום – שואפים קדימה

כל אחד אוהב את המוכר והרגיל, ולכן לעיתים אנשים חוששים מדברים חדשים המופיעים ומתגלים בעולם. בכל פעם שישנו חידוש, בכל תחום שהוא, לוקח לאנושות מעט זמן כדי להתרגל, אך לאחר תקופת ההסתגלות אף אחד לא מבין מדוע לקח כל כך הרבה זמן למוצר או לחוויה הזו להגיע אל העולם. אפשר לראות שהדבר קרה בתקופת השינוי של הטלפונים הסלולריים, ברשת האינטרנט וגם בהולדת הרשתות החברתיות. בתחילה אנשים נרתעו מעט, אך לאחר שניסו את המוצרים הללו הם הבינו שחבל לוותר עליהם. גם בתחום החימום החדשנות כבר כאן, והיא מגיעה בדמות חימום תת רצפתי המבוסס על מים ועל ידי משאבות חום מתקדמות. זוהי התקדמות שמשנה לחלוטין את פני תחום החימום, ולכן שווה להכיר את משאבות החום והחימום התת רצפתי שמתלווה אליהן.

משאבות חום

משאבות חום – צעד אחרי צעד

שלב ראשון

השלב הראשון והבסיסי ביותר הוא התקנת המערכת מתחת למרצפות. יש לפרוס צינורות מתחת לכלל הרצפה ברחבי כל הבית ולהתקין את משאבת החום לה זקוקה המערכת כדי לעבוד. לאחר הפריסה ניתן להפעיל את המשאבה ולהתחיל בפעילות.

שלב שני

בתחילת הדרך דואגת המשאבה להכנסת אוויר מבחוץ פנימה. בתוך המשאבה עובר האוויר תהליך סינון כך שאוויר חם ממשיך פנימה, בעוד האוויר הקר נפלט החוצה. הפרדת האוויר החם תאפשר שימוש בו בתוך המערכת לצורך חימום המים.

שלב שלישי

חוטי נחושת מתוך המשאבה שואבים את החום מהאוויר שנכנס פנימה בשלב הקודם. חימום חוטי הנחושת מאפשר לנוזל הנמצא בתוך המשאבה להתאדות ולהפוך לגז המצוי בתוך הצינורות, בו ניתן להשתמש הלאה.

שלב רביעי

מדחס מיוחד דוחס את הגז וגורם לו לחימום נוסף ולתחילת סיבוב בתוך צינורות המשאבה באופן מהיר. האוויר הדחוס והחם מוגבל לאזור ספציפי בו הוא בא במגע עם המים שמיועדים להסתובב בתוך המערכת כולה.

שלב חמישי

המים שבתוך המשאבה עוברים ליד צינורות המים הקרים שהוכנסו מבחוץ אל תוך המשאבה וכך מתחיל תהליך החימום שלהם. המים עוברים שוב ושוב ליד צינורות הנחושת המלאים בגז דחוס ומחומם וכך מתחממים עד שהם הופכים לחמים מספיק בכדי לצאת החוצה. בשלב זה המים כבר מפיצים חום סביבם ויכולים לצאת אל מערכת הצינורות החיצונית הפזורה בכל הבית וכך לחמם את כולו.

עלויות המערכת

מאחר ומדובר על מערכת סגורה המשתמשת באותם חומרים שוב ושוב כפי שהוסבר, היא נחשבת לטובה במיוחד לאיכות הסביבה. מלבד זאת, המחזור מאפשר גם חיסכון בעלויות, מה שגורם למערכת להיות חסכונית באופן יחסי למערכות אחרות הדורשות חידוש של דלק ותפעול על ידי טכנאים חיצוניים. החיסכון מובן לגמרי, אך צריך לזכור שעלויות התקנה צריכות להיות מחושבות גם הן ואלו גבוהות יותר מהתקנה של כל מערכת חיצונית אחרת ולכן עלולות להוות חסם אצל חלק מהאנשים. חשוב לזכור כי לאורך זמן החיסכון המצטבר בעלויות התפעול יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, ולכן מומלץ לשים את כל השיקולים על השולחן לפני שמגיעים להחלטה.

 

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב

האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן
האם ניתן לתבוע חברת תעופה זרה על איחור בטיסת קונקשן?

נסיעה יכולה להיות הרפתקה מרגשת, אבל כשאיחור בטיסת קונקשן הורס את התוכניות שלך, התסכול יכול להופיע במהירות. אם חווית טיסת קונקשן מתעכבת עם חברת תעופה זרה, אתה עשוי לתהות אם יש לך סעד משפטי בישראל. במאמר זה נבחן את האפשרויות