חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למי לפנות כאשר סובלים מכאבי כף רגל וקרסול?

אולי כבר נתקלת בסיטואציה שבה חשת כאב בכף הרגל או בקרסול. אולי לאחר קימה, אולי אחרי הליכה מאומצת או עמידה ממושכת. זה יכול להיות כאב שנע בין חלש ובקושי מורגש, דרך מציק, ועד כאב כה חזק שהוא מגביל תנועה. אז מה עושים?

 

שלב ראשון: אבחון מקור הכאב

לעתים, כשסובלים מכאבים בכף הרגל או הקרסול, יתכן שהכאב נובע ממאמץ ממושך או קשה, ומנוחה היא כל מה שנדרש – לשכב עם הרגליים מורמות ללא מאמץ והכאב יחלוף מעצמו. לעתים הכאב נובע מטראומה – החלקנו, מעדנו במדרגות, משהו פעוט שלאחריו הופיע כאב או החמיר. במקרים נדירים יותר יכול לעלות חשד לשבר (נזק לעצם) או מחלה כלשהי שדורשת התייחסות יותר רצינית.

כאב

שלב שני: גורמים אפשריים לכאב

ישנם שלל סוגי כאבים בכפות הרגליים ובקרסול, ממגוון מקורות רחב מאוד. אלה העיקריים שבהם:

  • מקור אורתופדי, כמו למשל פגיעה ברקמות הרכות של השרירים והרצועות או סדקים ושברים בעצמות או אפילו "סתם" דורבן, שנפוץ מאוד ואינו מסוכן אך הוא עשוי להפריע מאוד.
  • מקור של עיוות מבני, גדילה של הרגל בצורה שאינה תקינה.
  • מקור זיהומי כמו ציפורן חודרנית, חדירה של גוף זר כמו קוץ לכף הרגל, או סיבוכים של מחלת הסכרת.
  • מקור של גידולים כמו יבלות או שלפוחיות, שניתן לרפא או להסיר באמצעים שונים, כירורגיים או שאינם פולשניים.

 

שלב שלישי: פניה לברור רפואי

תחום הרפואה המתמחה בכף הרגל ובטיפול בה נקרא פודיאטריה והרופא המומחה בתחום נקרא פודיאטור. הוא מתעסק במכלול המחלות או הפגיעות העלולות לגרום לכאבים בכפות הרגליים ובקרסול. פנייה לפודיאטור יכולה להסתכם במקרה הטוב בהמלצה למנוחה וזהו, כפי שנאמר קודם, אם התמזל מזלנו והפגיעה מינורית.

במקרה של חשד לקיומה של מחלה, הפודיאטור ישלח אותנו בדרך כלל לבדיקות נוספות כמו צילום רנטגן, אולטרה סאונד או אפילו דימות מגנטי (MRI או CT) כדי לקבל תמונה יותר ברורה של הבעיה וכיצד לגשת לפתרונה.

פודיאטור

שלב רביעי: פתרונות קיימים

ישנם כיום בשוק שפע של עזרים העומדים לרשות הפודיאטור והמטופלים. לפני שניגשים לפתרון הניתוחי ניתן להיעזר בתחבושות לחץ למפרקים להגבלת התנועה, רצועות מתיחה, מדרסים משוכללים בהתאמה אישית למטופלים, חגורות לשיפור היציבה ועוד כהנה וכהנה פתרונות לא פולשניים לחיזוק השרירים והשלד, והתאמת היציבה ואופן השימוש ברגליים.

 

שלב חמישי: מניעה

לאחר פתרון הבעיה על ידי הפודיאטור – ולפעמים אפילו קודם לכן – ניתן להיעזר במגוון דרכים למניעת החמרת הבעיה, הישנות של הכאבים וזירוז ההחלמה: תרגילי פיזיותרפיה, עיסויים, אמבטיות מיוחדות, משחות וחימום או קירור האזור לפי המלצת הרופא המטפל. חשוב להקפיד על ביצוע כל הוראות הרופא.

 

סיכום

יש מה לעשות נגד כאבים בכף הרגל או הקרסול, ורצוי לפנות לטיפול. פודיאטור יחסוך סבל וימנע את הגורם לו או יפסיק אותו אם כבר הופיע. הכי חשוב לשמור על עצמנו ולא להזניח, ואם כואב – לטפל ולהחלים. בריאות איתנה ושלמה!

כאבי כף הרגל והקרסול

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
ייעוץ בתוכנית פרישה
לקראת הפרישה לפנסיה – זה המידע הנחוץ

נהוג לומר שהחיים האמיתיים מתחילים ביום הפרישה לפנסיה. שכן, זו תקופה שמאפשרת להגשים חלומות, למצוא מחדש תחביבים אבודים וליהנות מכל רגע, מבלי לחוות סטרס מיותר שעולה לא פעם בדרך או בעת ההגעה למקום העבודה. מדריך זה ירכז בפניכם את כל

תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב