חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ידע הוא כוח: לאילו מחלות קנאביס רפואי עוזר?

השימוש בקנאביס רפואי כתרופה עבור מחלות ותסמינים שונים בתחום הכאב ובריאות הנפש, הופך פופולרי ונחוץ יותר בשנים האחרונות בקרב מטופלים רבים. ככל שתחום הרפואה ממשיך וחוקר את הפוטנציאלי הטיפולי הטמון בצמח הקנאביס, כך מתגלות סגולותיו הרבות, והפוטנציאלי הטיפולי שלו והקלה בתסמינים שונים.

החל מכאב כרוני, הפרעות נוירולוגיות ופוסט טראומה, קשת המחלות שקנאביס רפואי יכול לטפל בהן היא עצומה ורחבה מאוד. במאמר זה נתעמק בכמה מהמחלות והמצבים שבהם קנאביס רפואי הוכח כיעיל כתרופה מונעת ומקלה באופן משמעותי ואיכותי.

 

טיפול בכאב כרוני

אחד התסמינים הידועים והנחקרים ביותר בתחום הקנאביס הרפואי הוא הפוטנציאל הטיפולי שלו בכאב כרוני. מצבים רפואיים כמו דלקת פרקים, פיברומיאלגיה ונוירופתיה גורמים לרוב לכאב מתיש וקשה המשפע באופן משמעותי על איכות חייהם של אנשים רבים.

מחקרים רבים מצאו קנבינואידים, התרכובות הפעילות בצמח קנאביס רפואי, מקיימות אינטראקציה עם המערכת האנדוקנבינואידית בגוף האדם, מווסתות את עוצמת הכאב ומספקות הקלה מיידית משמעותית לאנשים רבים הסובלים ומתמודדים עם כאב כרוני מסיבות שונות.

כאב כרוני

הפרעות נוירולוגיות

במהלך השנים, נעשו מחקרים רפואיים רבים בקנאביס, והוכח פוטנציאל מדהים בטיפול בהפרעות נוירולוגית שונות, כולל אפילפסיה, טרשת נפוצה ומחלת הפרקינסון. הקנבינואיד הנקרא CBD זכה במיוחד לתשומת לב בזכות תוכנותיו הנוגדות פרכוסים, והציע תקווה לחולים הסובלים מתסמינים אלו. בנוסך, מחקרים הצביעו על כך שקנאביס עשוי לסייע בהקלת תסמינים כמו עיוותים בשרירים, רעידות וכאבים אצל אנשים המתמודדים עם טרשת נפוצה ואפילפסיה.

 

בריאות הנפש

אמנם בתחום בריאות הנפש, עדיין יש צורך במחקרים נוספים ועדכניים בכל הקשור לטיפול בקנאביס רפואי, אך גם מחקרים ראשוניים מעידים על כך שלקנאביס רפואי עשוי להיות יתרונות טיפוליים במצבי בריאות נפשיים מסוימים. החל מתסמיני חרדה, דיכאון קליני ועד להפרעות דחק פוסט-טראומתיות.

קנבינואידים שונים הקיימים בצמח הקנאביס, מקיימים אינטראקציה עם מערכות שמוח המווסתות את מצב הרוח ורמות הסטרס, מה שעשוי לספק הקלה לאנשים הנאבקים ומתמודדים עם מצבים בריאותיים-נפשיים מתישים אלה.

 

אונקולוגיה

עבור חולי סרטן העוברים טיפולי כימותרפיה, קנאביס רפואי עשוי להציע הקלה משמעותית במיוחד בתופעות הלוואי של טיפולי הכימו. תופעות הלוואי כוללות בחילות, הקאות, אובדן תיאבון וגם דיכאון ברמות מסוימות. בנוסף, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שלקנבינואידים עשויים להיות תכונות אנטי-גידולויות, אם כי עדיין ישנו צורך ממשי במחקרים רפואיים נוספים, בכדי להבין עוד יותר טוב את תפקידו הפוטנציאלי של קנאביס רפואי בטיפול בסרטן.

 

לסיכום

הפוטנציאל הטיפולי של קנאביס רפואי פונה למגוון רב של מחלות ומצבים בריאותיים שונים. החל מהתמודדות עם תסמיני כאב כרוני, תופעות לוואי כתוצאה מטיפולים נגד סרטן ועד להתמודדות עם הפרעות נפשיות, בחילות, רעידות, חרדה ונדודי שינה. קנאביס רפואי הוא תרופה טבעית בעלת סגולות רבות, המוכיחות את יעילותן ועוצמתן בקרב מטופלים רבים המתמודדים עם קשת רחבה במיוחד של מחלות שונות.

קנאביס רפואי

תוכן עניינים

צור עמנו קשר עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
ייעוץ בתוכנית פרישה
לקראת הפרישה לפנסיה – זה המידע הנחוץ

נהוג לומר שהחיים האמיתיים מתחילים ביום הפרישה לפנסיה. שכן, זו תקופה שמאפשרת להגשים חלומות, למצוא מחדש תחביבים אבודים וליהנות מכל רגע, מבלי לחוות סטרס מיותר שעולה לא פעם בדרך או בעת ההגעה למקום העבודה. מדריך זה ירכז בפניכם את כל

תקרה אקוסטית
תקרה אקוסטית – הכירו את צורות ההתקנה הקיימות

סביר להניח שעברתם אינספור פעמים מתחת לתקרות אקוסטיות מעוצבות ולא עצרתם לרגע לחשוב איך הן הגיעו לשם. אם כך, זו העת להקדיש כמה רגעים ולהכיר את אופן ההתקנה הייחודי של תקרה זו, כדי שתוכלו לדעת מעתה ואילך מה דרוש כדי

מעבר לקנדה
חושבים על רילוקיישן לקנדה? ככה תתחילו את התהליך

מעבר דירה למדינה זרה הידוע בתור רילוקיישן הוא תהליך מורכב. כמו כל מעבר דירה, מדובר על שינוי משמעותי, וכאן השינוי הזה גדול עוד יותר. מעבר בין מדינות הוא לא רק מעבר בין מקומות שונים אלא החלפה של תרבות, נורמות, ולמעשה

דירוג אשראי
האם שווה לשלם עבור ייעוץ לשיפור דירוג האשראי?

דירוג אשראי גבוה הוא כלי חשוב להצלחה פיננסית. אנשים רבים מתמודדים עם דירוג אשראי נמוך שעלול להקשות עליהם לקבל הלוואות, משכנתאות וכרטיסי אשראי, ולגרום להם לשלם ריביות גבוהות יותר. במקרים אלו, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בשיפור דירוג האשראי ובשיפור המצב